Rchr
J-GLOBAL ID:200901097318876446   Update date: Sep. 13, 2022

Izawa Naoya

イザワ ナオヤ | Izawa Naoya
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): 職業と教育
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1992 - 職業と教育
  • 1992 - Vocation, Education
  • 職業教育に関する研究
  • Study on Lifelong Education
  • 生涯教育に関する研究
Show all
MISC (34):
  • 大正期における専門学校卒業生の海外進出に関する研究. 東洋文化研究. 2003. 5. 159-176
  • IZAWA Naoya. The Transition from Commerce Schools to the Labour Market : A Case Study of Graduates from Shimonoseki and Hachiman Commerce Schools. Historical research of education : bulletin of the Society for Historical Research of Education. 2003. 46. 46. 64-83
  • The Transition from Commerce School to the Labour Market. Studies in the History of Education ). 2003. 46. 64-83
  • The Transition from Commerce School to the Labour Market. Studies in the History of Education. 2003. 46. 64-83
  • The advance into foreign countries by special school graduates in the Taisho period. Journal of Asian Culture. 2003. 5. 159-176
more...
Books (7):
  • 先生のしごと
    教育原理-教職論(共著)酒井書店・育英堂 2000
  • 東京都教育史 通史編四
    東京都立教育研究所(共著) 1997
  • 東京都教育史 通史編三
    東京都立教育研究所(共著) 1996
  • 公教育制度の史的形成
    梓出版 1990
  • 大阪市における貧困児童対策と教育
    公教育制度の史的形成(共著)梓出版 1990
more...
Education (2):
  • - 1987 The University of Tokyo
  • - 1987 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education school administration
Professional career (1):
  • 教育学修士 (東京大学)
Work history (4):
  • 1997 - 2004 Hosen Gakuen College
  • 1997 - 2004 Hosen gakuen College, professor
  • 2004 - - いわき明星大学教授
  • 2004 - - Iwaki Meisei University, professor
Committee career (4):
  • 2000 - 社会政策学会 会員
  • 1985 - 日本教育史研究会 会員
  • 1985 - 教育史学会 会員
  • 1982 - 日本教育学会 会員
Association Membership(s) (6):
教育史学会 ,  社会政策学会 ,  日本教育学会 ,  The Society on History of Education ,  The Society for the study of Social Policy ,  The Japan Society for the Study of Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page