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J-GLOBAL ID:200901098044140916   Update date: Jan. 30, 2024

Hikita Satoshi

ヒキタ サトシ | Hikita Satoshi
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): マーケティング ,  倫理 ,  広告 ,  marketing ,  ethics ,  advertising
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2005 - 2006 A Study on Disclosure and Compliance in Corporate Communications
  • 1997 - 1998 The Research on the Conoeption Building of the Information Ethics in the advanoed Information Society and the Possibility of Information Ethics Education.
  • 楽しくて面白く、美しくて役に立つ広告の究明
  • Advertising Ethics
  • Study on Advertising Ethics
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Papers (28):
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MISC (11):
  • 単著. 総括:エンゲージメント形成のアルゴリズムないしヒューリスティクス. 経営力創成研究(東洋大学). 2008. 第4号. 131-135
  • 疋田聰, 中村久人, 平井宏典. マーケティングと技術の共鳴. 経営力創成研究(東洋大学). 2007. 第3号. 125-126
  • インタビュー. 新聞における広告効果. 日経広告手帖(日本経済新聞社). 2007. 6月号. 2-3
  • 単著. 広告における「悪い」「悪くない」「いい」ということ(現代の広告と法、第15回). 日経広告手帖(日本経済新聞社). 2003. 7月号. 46-47
  • 単著. 流通戦略と広告-戦略の整合性は保たれているか-. 日経広告手帖(日本経済新聞社). 2003. 2003-II(増刊). 9-11
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Books (12):
  • 経営力創成の研究(東洋大学経営力創成研究センター編):第10章分担
    学文社 2009
  • 広告とCSR(川越・疋田 編著)
    生産性出版 2007
  • 新広告論(亀井・疋田 編著)
    日経広告研究所 2005
  • グローバルマーケティング論(堀出・山田編):第9章分担
    中央経済社 2003
  • 平成14年版 広告に携わる人の総合講座(日経広告研究所編):第4講担当
    日本経済新聞社 2002
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Works (12):
  • 「広告効果研究の系譜」研究
    1997 - 2002
  • Study on a history of Research on Adverting Effects in Japan
    1997 - 2002
  • 広告と倫理に関する研究
    1998 - 1999
  • A Study on Advertising and Ethics
    1998 - 1999
  • 広告と法の研究
    1999 -
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Education (4):
  • - 1975 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • - 1975 Keio University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1970 Keio University Faculty of Business and Commerce
  • - 1970 Keio University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (5):
  • 1980 - 1981 Dokkyo University Faculty of Economics
  • 1980 - 1981 Lecturer Dokkyo Univ.
  • 1981 - - 東洋大学経営学部 講師、助教授、教授
  • 1981 - - Assistant Professor, Asociate Professor
  • Professor, Toyo Univ.
Committee career (6):
  • 1997 - 現在 東京都大田区 大田区消費者被害救済委員会委員
  • 2008 - 2013 日本商業学会 理事
  • 2006 - 日本フードサービス学会 副会長(2006-2009)、編集委員会副委員長(1997-2001),委員長(2002-2005)
  • 2005 - 日本ダイレクトマーケティング学会 理事
  • 1994 - 日本広告学会 副会長(2011-2014)、常任理事・学会賞委員会委員長(2007-2011、2014-2019)、理事(2004-2007)、常任理事・関東部会運営委員会委委員長(1994-2004)
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Association Membership(s) (4):
日本ダイレクトマーケティング学会 ,  日本フードサービス学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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