Rchr
J-GLOBAL ID:200901098281539742   Update date: Feb. 14, 2024

Kadoya Shinichiro

カドヤ シンイチロウ | Kadoya Shinichiro
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.htokai.ac.jp/DA/kdy/
Research field  (2): Architectural and city planning ,  Educational technology
Research keywords  (4): 建築教育技術 ,  建築計画 ,  Information Technology oriented Architectural Education ,  Architectural Planning
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 1995 - オープンソース・プログラムを利用した建築教育環境に関する研究
  • 1995 - Research on Possibility of Usage Open Sources on Architectural Education
  • 1986 - 学校施設に関する研究
  • 1986 - Resarch on school buildings
  • 1983 - 環境形成論に関する研究
Show all
MISC (10):
  • クロスプラットフォームによる建築設計教育環境の構築に関する研究(その3). 日本建築学会北海道支部研究報告集. 2003. 76. 317
  • オープンソースプログラムを基礎としたCAAD環境の構築に関する一考察. 日本建築学会学術講演梗概集(2003年度大会). 2003. 2003. 777
  • 建築教育におけるクロスプラットフォームエラボレーションの可能性について...設計教育における発想支援と教育コストという側面からの若干の考察. 日本建築学会北海道支部研究報告集(18SN 1344-0705). 2000. 73. 267
  • Study on Collaboration among cross Platform Computer Systems in Architectural Education...Notes on Aid and Cost Performance in Design Phase. Transactions of AIJ Hokkaido Branch(18SN 1344-0705). 2000. 73. 267
  • 研究行為において利用される図書資料の年令=大学図書館の建築計画に関する研究・3=. 日本建築学会論文報告集. 1981. 299. 115
more...
Works (1):
  • 東藻琴村生涯学習センター(図書館)基本計画・基本設計
    1993 -
Education (4):
  • - 1982 University of Tsukuba
  • - 1982 University of Tsukuba Graduate School, Division of Art and Design
  • - 1976 Yokohama National University
  • - 1976 Yokohama National University Faculty of Engineering Department of Architecture
Work history (8):
  • 1994 - 2003 Hokkaido Tokai University School of Art and Technology
  • 1994 - 2003 Proffessor, School of Art and Technology,
  • 1987 - 1993 Hokkaido Tokai University School of Art and Technology
  • 1987 - 1993 Associate Proffessor, School of Art and
  • 1982 - 1986 Hokkaido Tokai University School of Art and Technology
Show all
Association Membership(s) (2):
日本デザイン学会 ,  日本建築学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page