Rchr
J-GLOBAL ID:200901098441209310   Update date: Sep. 01, 2022

Kamada Hiroshi

カマダ ヒロシ | Kamada Hiroshi
Affiliation and department:
Research field  (3): Applied mathematics and statistics ,  Basic mathematics ,  Educational technology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 構成主義的な数学授業の研究
  • Study on Instruction of Mathematics according to Constructivism
MISC (28):
  • 実践仮説の形成と検証のための統合的図式. 日本教育工学会論文誌/日本教育工学雑誌. 1999. 23. 2. 121-125
  • 「学生の自己効力感の向上」を目標とした授業改善方略の試み-アンケート調査法による実践仮説の験証-. メディア教育開発センター研究報告(大学授業の自己改善法). 1999. 7. 15-27
  • KAMADA Hiroshi. An Integrated Framework to Arsist Forming and Corroborating Practical Hypotheses. JAPAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY. 1999. 23. 2. 121-125
  • 鎌田 弘. 授業のためのあるパラダイム-構成主義のパラダイム をふまえて-. 高松工業高等専門学校研究紀要. 1996. 31. 31. 69-74
  • "A Paradigm to Know a Class Room-According to the Paradigm of Constructivism-". Annual Reports of Takamatsu National College of Technology. 1996. 31. 69-74
more...
Education (2):
  • - 1968 Tohoku University Faculty of Science
  • - 1968 Tohoku University Faculty of Science
Association Membership(s) (2):
日本教育工学会 ,  日本行動計量学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page