Art
J-GLOBAL ID:201702245396401137   Reference number:17A0243269

特別支援教育における「通常の学級」の環境因子観察チェックリストの開発に関する研究

Author (3):
Material:
Volume: 36  Issue:Page: 16-25  Publication year: Feb. 15, 2017 
JST Material Number: X0598A  ISSN: 0289-4920  CODEN: JJAOT  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=17A0243269&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=X0598A") }}
JST classification (4):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Public health  ,  Medical systems  ,  Rehabilitation  ,  Psychotherapy 
Reference (16):
  • 文部科学省中央教育審議会:特別支援教育の理念と基本的な考え方.特別支援教育を推進するための制度の在り方について(答申),(オンライン),入手先 〈http://www.mext.go.jp/b_menu/shingi/chukyo/chukyo0/toushin/05120801/004.htm>, (参照2015-12-21).
  • 文部科学省初等中等教育局特別支援教育課:通常の学級に在籍する発達障害の可能性のある特別な教育的支援を必要とする児童生徒に関する調査結果について.(オンライン),入手先〈http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/tokubetu/material/1328729.htm>,(参照 2015-12-21).
  • 土田玲子:学校文化を理解する.三浦香織,守口恭子,繁野玖美,小貫量代,石井政江・編,特別支援教育の作業療法士-よりよい実践のために(作業療法マニュアル40),日本作業療法士協会,東京,2010,pp.13-16.
  • Jasmin E. Tétreault S. Joly J: Ecosystemic needs assessment for children with developmental coordination disorder in elementary school: Multiple case studies. Phys Occup Ther Pediatr 34: 424-442, 2014.
  • Connor CM: Commentary on two classroom observation systems: Moving toward a shared understanding of effective teaching. Sch Psychol Q 28: 342-346, 2013.
more...

Return to Previous Page