Rchr
J-GLOBAL ID:201001018612707087   Update date: May. 13, 2013

Kusumoto Kimie

クスモト キミエ | Kusumoto Kimie
Research field  (1): Literature - European
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • アメリカ南部女流作家研究
  • ルイス・キャロル研究
  • 英国伝承童謡の研究
  • Literary Women of the South
  • Lewis Carroll and Two "Alice" Books
Show all
MISC (34):
  • アリス・ウオーカー -闘う女神一. 法政大学『多摩論集』24巻. 2008. 1-39
  • 醜いアヒルの子 -イーディス・アリス・リットン. Mischmasch 日本ルイス・キャロル協会年会誌10号. 2008
  • キャロルの交友考察-長く続いた少女友だち-. Mischmasch 日本ルイス・キャロル協会年会誌9号. 2007. 55-73
  • プライアン・パートリッジとその絵画活動. Mischmasch 日本ルイス・キャロル協会年会誌8号. 2006. 60-72
  • Alice's Adventures in Wonderland:Who are You?... The Secret of Popularity. Mischmasch 日本ルイス・キャロル協会年会誌7号. 2004. 128-144
more...
Books (13):
  • 『出会いの国の「アリス」』
    未知谷出版 2007
  • 翻訳:『不思議の国のアリス』 原書:Alice's Adventures in Wonderland 1865 原著者:Lewis Carroll
    論創社 2006
  • 翻訳の国の『アリス』
    未知谷出版 2001
  • 翻訳:『ジョディの旅』 原書:Jodie's Journey 1988 原著者:Colin Thiele:
    ぬぷん児童図書出版 1990
  • 翻訳:『イッカククジラがきた浜辺』 原書:Why the Whales Came 1985 原著者:Michael Morpurgo:
    ぬぷん児童図書出版 1988
more...
Works (34):
  • Happy Prince and Others 世界のフェアリー・テール名作選8
    2010 -
  • 日本文化探訪者-アン・ヘリング教授-
    2009 -
  • ルイス・キャロルの写真撮影放棄に関する一考察
    2009 -
  • トランク-終わりの始め
    2009 -
  • ルイス・キャロルの結婚観
    2009 -
more...
Education (2):
  • - 1979 Waseda University
  • - 1979 Waseda University Graduate School, Division of Letters
Professional career (1):
  • 文学修士
Work history (8):
  • 2003 - 2004 英国キングストン大学留学
  • 1993 - 1994 英国ケンブリッジ大学ホマトンカレッジ留学
  • 1991 - 1993 山梨東洋英和短期大学国文科非常勤講師(「日本児童文学論」担当)
  • 1991 - 1993 University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • 1984 - 1993 Hosei University Faculty of Economics
Show all
Awards (2):
  • 2001 - 日本児童文学会学会奨励賞受賞「翻訳の国のアリス-ルイス・キャロル翻訳史・翻訳論-」により
  • 1982 - 旺文社児童文学翻訳賞受賞 レオン・ガーフィールド作 「金色の影」の翻訳により
Association Membership(s) (2):
日本イギリス児童文学会会員 ,  二十世紀アメリカ文学会会員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page