Rchr
J-GLOBAL ID:201201093719546171   Update date: Feb. 01, 2024

MATSUNAGA Yasuhiro

マツナガ ヤスヒロ | MATSUNAGA Yasuhiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://wwp.shizuoka.ac.jp/toys/
Research field  (2): Science education ,  Machine materials and mechanics
Research keywords  (21): Inquiry Based Learning ,  Play Based Learning ,  Inquiry ,  Diversity ,  Wonder ,  Toy ,  Play ,  驚き ,  音・アート ,  Inquiry Based Learning ,  Play Based Learning ,  United by Emotion ,  Unity in Diversity ,  探究 ,  あそび ,  Unity in Diversity United by Emotion ,  不思議 ,  Semantic World ,  おもちゃ ,  Moving Toys ,  動くおもちゃ
Research theme for competitive and other funds  (26):
  • 2021 - 2024 Development of moving toys as teaching materials for making, and verification of unity-in-diversity in inquiry activities for the toy movement
  • 2022 - 2023 知的障害児の音とアートが融合した動くおもちゃものづくり・あそび活 動教材の開発
  • 2018 - 2021 意味世界に刺激を与え想像・感情・知識が絡み発達を促す理数探究ものづくり教材開発
  • 2018 - 2020 幼少期における動くおもちゃものづくり・遊び・学びによる自己肯定感の育成
  • 2018 - 2019 子どもの意味世界に刺激を与え想像・感情・知識が絡み合い発達を促す理数探究ものづくり教材開発と実践検証
Show all
Papers (69):
  • 松永 泰弘, 守屋 太雅, 松永 元輝. Development of Teaching Materials for Mathematical Making Activities to Create Laminate Bodies. Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University. Social and natural sciences and liberal arts series. 2022. 67-79
  • 松永 泰弘, 守屋 太雅, 古田 このみ. Practice of Inquiry Activities Using Salt Mountains in High School Mathematics. Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University. Educational research series. 2022. 95-108
  • 古田 このみ, 松永 泰弘. Development of Scientific Inquiry Activity Using the Passive Walking Paper Toy for Junior High School Students. Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University. Educational research series. 2022. 81-94
  • 著者, 責任著者, 松永 泰弘, 共著者, 久代 義顕. Using Motion Analysis to Explain the Movement of an Eccentric Wheel Toy Model on a Slope. Journal of the Japan Society of Technology Education. 2022. 4. 253-259
  • 著者, 責任著者, 古田このみ, 共著者, 松永 泰弘. Fostering Scientific Inquiry Ability and Verifying Teaching Practices by Developing Activities Using the Passive Walking Toy. Journal of the Japan Society of Technology Education. 2022. 4. 261-269
more...
MISC (204):
  • 責任著者, 松永 泰弘, 共著者, 高橋, 紗耶花. バネの取り付けによる2足受動歩行模型の歩行への影響. 第40回日本産業技術教育学会東海支部大会講演論文集. 2022. 75-78
  • 責任著者, 松永 泰弘, 共著者, 守屋 太雅. 塩山における三次元的土台に盛られた塩山形状に関する研究. 第40回日本産業技術教育学会東海支部大会講演論文集. 2022. 71-74
  • 責任著者, 松永 泰弘, 共著者, 久保, 宗士朗. 往復運動をする直方体と連結した偏心車輪模型の運動解析. 第40回日本産業技術教育学会東海支部大会講演論文集. 2022. 67-70
  • 責任著者, 松永 泰弘, 共著者, 渡辺 大地. ゼンマイ式オルゴールの動力で曲に合わせて動くオートマタの教材の開発. 第40回日本産業技術教育学会東海支部大会講演論文集. 2022. 63-66
  • 責任著者, 古田 このみ, 共著者, 松永 泰弘. 受動歩行模型を用いた中学生対象の科学的探究活動の実践による検証. 第40回日本産業技術教育学会東海支部大会講演論文集. 2022. 7-10
more...
Books (43):
  • 斜面を球/円柱が転がり揺れながら移動するおもちゃ教材(教材)
    日本産業技術教育学会 2020
  • 積層体を創る数学的ものづくり活動教材(教材)
    日本産業技術教育学会 2020
  • マリオネットものづくり教材(教材)
    日本産業技術教育学会 2017
  • オルゴール・風力を用いたオートマタ教材(教材)
    日本産業技術教育学会 2017
  • ビー玉でコトコト動くおもちゃものづくり教材(教材)
    日本産業技術教育学会 2017
more...
Lectures and oral presentations  (194):
  • DEVELOPMENT OF TEACHING MATERIALS FOR MECHANISM LEARNING IN TECHNOLOGY CLASS
    (ICTE 2022 2022)
  • INQUIRY MAKING ACTIVITY USING OF PENDULUM TOYS IN SCIENCE CLASS
    (ICTE 2022 2022)
  • 受動歩行模型を用いt中学生を対象とした科学的探究活動の検証
    (日本産業技術教育学会第65回全国大会(広島)講演要旨集、p.95 2022)
  • 塩山を創る数学的ものづくり探究活動の授業実践
    (日本産業技術教育学会第65回全国大会(広島)講演要旨集、p.91 2022)
  • 拡張型ルーローの三角形を偏心車輪に用いた模型の運動解析
    (日本産業技術教育学会第65回全国大会(広島)講演要旨集、p.73 2022)
more...
Professional career (1):
  • 博士(工学) (静岡大学)
Committee career (4):
  • 2013/04 - 2014/03 科学研究費助成事業 第1段審査(書面審査)委員 平成25年度
  • 2006/04 - 2007/03 静岡大学教職員組合
  • 2005/04 - 2006/03 日本科学者会議静岡支部
  • 2004/04 - 2005/03 日本科学者会議静岡支部
Association Membership(s) (5):
Japan Society of Mathematical Education (JSME) ,  The Japanese Association of Special Education ,  JAPAN SOCIETY of RESEARCH on EARLY CHILDHOOD CARE and EDUCATION ,  The Japan Society of Mechanical Engineers, JSME ,  The Japan Society of Technology Education, JSTE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page