Rchr
J-GLOBAL ID:201301011445361286   Update date: Aug. 28, 2022

Okuyama Kazuko

オクヤマ カズコ | Okuyama Kazuko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Japanese language education
Research keywords  (1): 異文化間教育 /日本語教育 /留学生教育/多文化共生
Papers (22):
  • OKUYAMA Kazuko. Visualization and Multilateral Analysis of Short-Term Overseas Training Program in Teacher Education- Oriented Course: Aiming at Upbringing Teachers with Global Competency. Bulletin of Educational Science. 2020. 23. 11-19
  • OKUYAMA KAZUKO, SASAKURA TAKAYUKI. The job hunting activities and its structure of Chinese graduate students in Japan- Why didn't they go on to the graduate school in China?-. 教育科学論集. 2019. 22号. 21-29
  • OKUYAMA KAZUKO. Need for Education about Foreign Students from the View Aiming the Career Formation: Analysis of TEM. 大學教育研究. 2018. 第26号. 9-26
  • OKUYAMA KAZUKO. How to form the self-efficancy as the benefit by studying abroad: Adapting qualitative approaches. 大學教育研究. 2017. 第25号. 83-101
  • OKUYAMA KAZUKO. An Alternative Type of Global Human Resource-Results of a Student Attitude Survey-. 神戸大学留学生センター紀要. 2015. 21号. 67-84
more...
MISC (1):
  • OKUYAMA KAZUKO. 「異文化理解」授業における学びについての一考察ーアクティブラーニングの視点からー. 神戸大学留学生センター紀要. 2016. 第22号. 107-126
Books (2):
  • サウジアラビアを知るための63章
    明石書店 2015
  • 毎日話そう日本語
    日本学生支援機構大阪日本語教育センター 2010
Lectures and oral presentations  (10):
  • Analysis of recruitment and its problem structure for advance Japanese language speakers of Chinese students in Japan:
    (The 24th JAISE Annual Conference 2019)
  • 外国人児童生徒のキャリア形成のプロセスー自己効力感獲得の重要性ー
    (異文化間教育学会 2018)
  • 高等教育機関へ進学した元外国人児童生徒のライフストーリーによる振り返り
    (子どもの日本語教育研究会 2018)
  • 海外留学における変容意識のプロセスーM-GTA分析を使ってー
    (グローバル人材育成教育学会第4回全国大会 2016)
  • グローバル人材育成とジェネリックスキル獲得の可能性をさぐる授業実践
    (第3回全国大会グローバル人材育成教育学会 2015)
more...
Education (1):
  • - 1986 東北大学 大学院文学研究科博士課程後期3年の課程退学
Professional career (1):
  • 文学修士 (東北大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page