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J-GLOBAL ID:201301040625532763   Update date: Jan. 19, 2023

Yamakawa Satoru

ヤマカワ サトル | Yamakawa Satoru
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://yamakawaseminar.jimdo.com/
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (8): board game ,  Shogi ,  プランニング ,  遊戯 ,  創造性開発 ,  コンテンツビジネス ,  広告 ,  マーケティング
Papers (16):
  • Koji Horiguchi, Satoru Yamakawa. Consideration of the practice of online shogi lectures and its effects. The Fujironso. 2022. 63・64巻 合併号. 1. 41-63
  • Satoru Yamakawa. Examination of Generic Skills Developed by Board Games. The Japanese journal of persuasion and negotiation. 2021. 13
  • Satoru YAMAKAWA(Tokyo-Fuji University, Morimasa HIROSUE, Kao Corporatio. Development of the environmental awareness board game and attempt of participation type education for the next-generation. 2020. 12
  • Satoru Yamakawa. Consideration of the nature of introductory marketing education based on Project Based Learning (PBL) practice with commercial high school students. 2019
  • Satoru Yamakawa. A Study of Viewers’ Knowledge of the Reception of Animated Works ~From “Astro Boy” to “Pop Team Epic”. 2018. 10
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MISC (20):
  • Satoru Yamakawa. Career education to establish the perspective of HR personnel From a practical example of a company brochure production program in a university seminar. The Japanese Journal of Persuation and Negotiation. 2022. 14. 1. 45-52
  • 山川 悟. 応援されるブランドの条件. 説得交渉学研究10. 2018. 57-62
  • 山川 悟. 応援される企業づくり ~ファンの力を最大化するマネジメントへ. 調査月報. 2018
  • 山川 悟. 能動的なファンを増やすことが ブランド・顧客価値向上につながる. マンスリーレポート. 2018
  • 山川 悟. ビジネススクール流知的武装講座[432]顧客に応援されるブランドになるには?. プレジデント. 2018
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Books (10):
  • 応援される会社 熱いファンがつく仕組みづくり
    光文社 2018
  • 社会心理学における説得と交渉
    2012
  • コンテンツがブランドを創る
    同文館出版 2011 ISBN:9784495644512
  • 不況になると口紅が売れる
    毎日コミュニケーションズ 2010
  • CONTENT MARKETING(「コンテンツマーケティング」韓国版翻訳)
    TIME OF WHEEL 2009
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Lectures and oral presentations  (29):
  • Development of the environmental awareness board game and attempt of participation type education for the next-generation
    (2020)
  • 商業高校生向けPBL(プロジェクト学習) の実践を通じた マーケティング入門教育のあり方に関する考察
    (日本説得交渉学会第12回研究大会 2019)
  • コンテンツ活用のビジネス発想術
    (JMA第20期マーケティングマスターコース 2018)
  • アニメ作品の受容における 視聴者側の知識に関する考察 ~『鉄腕アトム』から『ポプテピピック』まで
    (日本説得交渉学会第11回研究大会 2018)
  • 方法としての日本文化
    (JMA第20期マーケティングマスターコース 2018)
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Works (5):
  • 手塚キャラクター発想支援カード
    山川 悟 2016 -
  • 山川悟の詰将棋3
    山川 悟 2015 -
  • 山川悟の詰将棋2
    山川 悟 2015 -
  • 山川悟の詰将棋1
    山川 悟 2015 -
  • コンテンツではなく体験を売る時代の到来』(高木利弘スペシャルインタビュー
    山川 悟 2013 -
Education (1):
  • 1980 - 1984 Hosei University Faculty of Law Department of Political Science
Work history (12):
  • 2017/04 - 現在 Musashino Art University
  • 2008/04 - 現在 Tokyo Fuji University Faculty of Business Administration
  • 2017/04 - 2022/03 Tokyo Fuji University
  • 2020/03 - 2021/02 東京富士大学 学部長・学務部長
  • 2013/04 - 2020/02 Tokyo Fuji University
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Committee career (4):
  • 2014/04 - 現在 日本説得交渉学会 理事
  • 2014/10 - 2019/03 遊戯史学会 理事
  • 2015/11 - 2015/11 読売新聞社 大学生マーケティングコンペ審査委員
  • 2015/08 - 2015/08 生徒商業研究発表大会 審査委員
Awards (5):
  • 2018/10 - 日本説得交渉学会 学会賞 論文部門 「クロスモダリティを活用したマーケティング」
  • 2018/10 - 日本説得交渉学会 学会賞 出版賞 普及啓蒙書部門 「応援される会社 熱いファンがつく仕組みづくり」
  • 2017/10 - 日本説得交渉学会 学会賞 出版賞専門書部門 「コンテンツがブランドを創る-文化のコミュニケーションが生む可能性」
  • 2017/10 - 日本説得交渉学会 学会賞 最優秀論文賞 「説得能力を問う就職試験に対する創造技法からのアプローチ」
  • 2015/10 - 日本説得交渉学会 学会賞 出版賞研究書部門 「社会心理学における 説得と交渉
Association Membership(s) (4):
日本説得交渉学会 ,  遊戯史学会 ,  JAPAN CREATIVITY SOCIETY ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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