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J-GLOBAL ID:201301043200203595   Update date: Jun. 05, 2023

SAWASE Kaoru

サワセ カオル | SAWASE Kaoru
Affiliation and department:
Job title: Fellow
Research field  (1): Design engineering
Research keywords  (4): Mechanical System Design ,  Vehicle Dynamics ,  Drivetrain System ,  Automotive engineering
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2015 - 2017 電動乗用車用2モータトルク差増幅型トルクベクタリング・デファレンシャルとそれを用いて4WD相当の走行性能を実現する2WD車に関する研究
Papers (9):
MISC (3):
  • TAKAHASHI Suguru, CHIBA Motoharu, FUJIWARA Yasunori, SAWASE Kaoru. Development of Control System for Ultra-Small EV Equipped with a TVD. 2015. 2015. "1A1-G02(1)"-"1A1-G02(2)"
  • SAWASE Kaoru, YOSHIOKA Tadashi, USHIRODA Yuichi, SHINADA Kenichiro. Development of the Active Yaw Control System. 1996. 50. 11. 52-57
  • SHIMACHI Shigeyuki, SAWASE Kaoru. Work Space Evaluations of an Artificial Hand of Human Finger Type : 1st Report, The Hinge Torques and the Posture of Fingers. Transactions of the Japan Society of Mechanical Engineers. Series C. 1990. 56. 521. p94-98
Patents (3):
  • クラッチアクチュエータ
  • 電気自動車の駆動システム
  • 左右輪駆動装置
Books (11):
  • PIUSにみる車両工学概論
    理工図書 2016
  • Motor Fan illustrated Vol.122 図解特集 ふたつの動力源
    三栄書房 2016
  • Motor Fan illustrated Vol.110 図解特集 The 前輪駆動
    2015
  • Motor Fan illustrated Vol.108 図解特集 The 後輪駆動
    2015
  • Motor Fan illustrated Vol.100 Column02 Proposal for 2020 トルクベクタリング
    三栄書房 2015
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Lectures and oral presentations  (8):
  • クルマの走る・曲がる・止まると4輪駆動力配分技術
    (自動車技術会 北海道支部 地方講演会@室蘭工業大学 2016)
  • Study of the Design of Torque Difference Amplification Type Torque-vectoring Differentials
    (2016)
  • Study of the High Performance Vehicle Enhanced by Torque-vectoring Differential
    (2016)
  • Study of Lateral Torque-vectoring Differential Suitable for Electric Powered Vehicles
    (2014)
  • 次世代自動車のドライブトレインの技術動向について
    (岩手大学 平成25年度第2回次世代モビリティ人材育成セミナー 2013)
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Education (3):
  • 2006 - 2009 東北大学大学院 工学研究科 機械システムデザイン工学専攻
  • 1986 - 1988 東北大学大学院 工学研究科 精密工学専攻
  • 1982 - 1986 Tohoku University School of Engineering
Professional career (1):
  • 博士(工学) (東北大学)
Work history (3):
  • 2017/04 - 現在 Mitsubishi Motors Corporation EV/Powertrain Engineering Development Division Chief Technology Engiineer
  • 2012/04 - 2017/03 National Institute of Technology, Ichinoseki College Dept. of Mechanical Engineering Proffesor
  • 1988/04 - 2011/12 Mitsubishi Motors Corprtion Powertrain Dept. General Manager (2010/4 - 2011/12)
Committee career (3):
  • 2015/03 - 現在 自動車技術会 動力伝達システム共同研究推進委員会 委員
  • 2013/01 - 現在 自動車技術会 東北支部 学生自動車研究会 支援役員
  • 2012/04 - 現在 自動車技術会 動力伝達系部門委員会 委員
Awards (3):
  • 2009 - Institution of Mechanical Engineers IMechE Part D: Journal of Automobile Engineering 2009 Best Paper Award Highly Commended Maximum acceptable differential speed ratio of lateral torque-vectoring differentials for vehicle
  • 2008 - 自動車技術会 第58回自動車技術会賞 技術開発賞 駆動力と制動力を利用した車両運動統合制御システムの開発
  • 1997 - 日本機械学会 東海支部 第1回技術賞 左右輪の駆動力・制動力差を利用した車両旋回制御システムの開発
Association Membership(s) (2):
SOCIETY OF AUTOMOTIVE ENGINEERS OF JAPAN ,  THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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