Rchr
J-GLOBAL ID:201301050771294810   Update date: Apr. 04, 2024

Sawabe Jun

サワベ ジュン | Sawabe Jun
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Educational technology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2017 - 2020 教員養成と教員育成との有機的接続を促す教育プログラム開発とその体系化
  • 2015 - 2019 Elucidating the influence of teacher's class behavior on class management and children's learning behavior
  • 2013 - 2015 教師の成長発達を促進する機能を内包した学校システムモデルの開発
  • 2012 - 2015 メタ認知とパフォーマンス評価を組み入れた高次批判的思考力育成モジュール教材の開発
  • 2009 - 2012 A positive research on school learning systems to support the continuing professional development of teacher
Show all
Papers (20):
  • A Study of the learning unit development process in 'Period of Intergrated Study' in Elementary school upper grades. 2020. 7. 51-56
  • A Study on Learner's Response to Theoretical Concept of Organizational Behavior using Text Mining. 2020. 7. 33-40
  • Sawabe, Jun. A Trial Approach of Development for Cooperative Program with Community through Collaborative Work between academic staff and non-academic staff. 2019. 6. 39-44
  • Development of Pre-service Teacher Education Unit based on Collaboration among School, Local government and University. 2017. 5. 23-28
  • Sawabe Jun, Hamaguchi Satoshi. Some Issues on the First Year Experience at Niigata University. 2015. 3. 1-8
more...
MISC (38):
  • 澤邉潤, 木村裕斗, 上畠洋佑. 探究活動による学びの体系化に向けた生徒と大学生の交流型高大連携事業の試行的取組. 大学教育学会課題研究集会 要旨集. 2019. 49-49
  • 澤邉潤, 梅津祐介. 小学校高学年「総合的な学習の時間」におけるカリキュラム開発プロセス-授業者と研究者の協働による単元計画の開発に注目して-. 日本教育心理学会第61回総会発表論文集. 2019. 273-273
  • 澤邉 潤,河本 達毅,友松 史子,田島 喜代美,粟飯原 匡伸,川嶋 太津夫,濱口 哲. 長期学外学修(ギャップイヤー)による人材育成のデザイン. 大学教育学会第41回大会 発表要旨集録. 2019. 300-301
  • 澤邉潤, 林なおみ, 坂上剛, 赤坂千秋. 「総合的な学習の時間」と「国語科」の横断的な学習における大学生の関与とその効果. 日本教育工学会研究報告集. 2019. 19. 1. 519-524
  • 澤邉潤. 大学における長期学外学修プログラムの開発とその評価. 日本教育工学会第33回全国大会講演論文集. 2018. 101-102
more...
Books (5):
  • 人間教育をめざしたカリキュラム創造 : 「ひと」を教え育てる教育をつくる
    ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623088447
  • 長期学外学修のデザインと実践 : 学生をアクティブにする
    東信堂 2019 ISBN:9784798915548
  • よくわかる心理学実験実習
    ミネルヴァ書房 2018 ISBN:9784623081455
  • 研究と実践をつなぐ教育研究
    ERP 2017
  • とても基本的 な学習心理学
    おうふう 2013
Education (2):
  • - 2011 Waseda University Graduate School, Division of Human Science
  • - 2006 Waseda University Faculty of Human Science
Professional career (1):
  • 博士(人間科学) (早稲田大学)
Work history (4):
  • 2017/04/01 - 現在 Niigata University College of Creative Studies Creative Studies Course Associate Professor
  • 2013/04/01 - 2017/03/31 Niigata University Institute of Education and Student Affairs Associate Professor
  • 2011/04/01 - 2013/03/31 Niigata University Institute of Education and Student Affairs Educational Support Center Specially Appointed Assistant Professor
  • 2009/04/01 - 2011/03/31 日本学術振興会 日本学術振興会特別研究員
Association Membership(s) (5):
日本パーソナリティ心理学会 ,  日本社会心理学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page