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J-GLOBAL ID:201301055900146906   Update date: Jan. 30, 2024

SUZUKI Kazuhiro

スズキ カズヒロ | SUZUKI Kazuhiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): マーケティング ,  消費者行動
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2018 - 2023 The role of intra-cultural and cross-cultural tourist-tourist interactions in the tourism service encounter
  • 2019 - 2022 ブランド経験の価値共創に関する研究
  • 2016 - 2018 時間軸とThird Partyを組み込んだブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析
  • 2013 - 2015 製品の使用状況を考慮した経験価値マーケティング:認知的視点からの検討
  • 消費者行動研究の新視点とアートマーケティングの対応 -新フレームで広告販促の出来ること-
Papers (9):
  • SUZUKI, Kazuhiro. A Review of Customer Experience Concepts : Focusing on Definitions and Their Diversity. 2021. 72. 1. 1-48
  • Nishihara, A, Emmaru, T, Suzuki, K. Branding in the digital era: Collaborative creation of brand value. Japan Marketing Journal. 2020. 39. 3
  • 鈴木和宏, 和田充夫, 新倉貴士, 圓丸哲麻, 西原彰宏. 時間軸とThird Partyを組み込んだ ブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析. 第51次 吉田秀雄記念事業財団助成研究報告書. 2018. 1-220
  • Kazuhiro Suzuki. The Effect of Cognitive Usage Situations on Brand Experience : Why do Usage Situations Influence Brand Experience and What Cognitive Component of Usage Situations Influence It?. 2017. 64. 5. 101-121
  • Suzuki Kazuhiro. Consumption Experience Valuable and Features of its Cognitive Dimensions. 2015. 66. 1. 145-195
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MISC (4):
Books (2):
  • ブランド・インキュベーション戦略 : 第三の力を活かしたブランド価値協創
    有斐閣 2020 ISBN:9784641165724
  • 宝塚ファンから読み解く超高関与消費者へのマーケティング
    有斐閣 2015
Lectures and oral presentations  (14):
  • 顧客経験における研究の潮流:マーケティング論の視点から
    (日本人間工学会 令和3年度 北海道支部大会 2021)
  • 消費者行動論の世界:入門からコロナ禍による影響まで
    (道新ぶんぶんクラブ主催・小樽商科大学共催 時代がよめる経済・ビジネス講座 2021)
  • ブランド・インキュベーション戦略とは何か
    (法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム 2021)
  • ブランド・インキュベーション:価値協創によるブランドの孵化・育成
    (日本商業学会北海道部会 2019)
  • Brand Incubation:A case analysis of collaborative creation of brand value in Japan’s brand
    (The 13th East Asian Triangle International Symposium 2019)
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Education (4):
  • - 2013 関西学院大学大学院商学研究科博士課程後期課程修了
  • 2009 - 2012 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration
  • 2006 - 2008 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration
  • 2000 - 2004 Kwansei Gakuin University School of Humanities
Professional career (1):
  • 博士(商学) (関西学院大学)
Work history (5):
  • 2021/10 - 現在 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce Department of Commerce
  • 2013/04 - 2021/09 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce, Department of Commerce
  • 2012/04 - 関西学院大学大学院研究員商学研究科
  • 2008/07 - 有限責任監査法人トーマツ 大阪事務所ヘルスケアコンサルティンググループ
  • 2004/04 - 株式会社十六銀行 瑞浪支店融資係
Committee career (1):
  • 2018/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
Awards (1):
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2021 大賞 ブランド・インキュベーション戦略:第三の力を活かしたブランド価値共創
Association Membership(s) (3):
JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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