Rchr
J-GLOBAL ID:201301060333171817   Update date: Sep. 28, 2022

Iwamoto Noriko

イワモト ノリコ | Iwamoto Noriko
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 理工学部生のL2可能自己に基づくキャリア教育エクササイズの開発と指導法の研究
  • 2016 - 2018 キャリア教育を導入した英語授業の実施とその効果の実証研究
  • 2013 - 2015 理工学部英語カリキュラムにおける学生の英語習熟度とモチベーションの調査
Papers (30):
  • 岩本 典子. 言語学習とモチベーション. 『学問的知見を英語教育に活かす』. 2019. 244-252
  • Noriko Iwamoto. L2 Motivational Change of Japanese Engineering Majors During Their First Year at University. JACET学習者要因研究会研究集録. 2018. 1. 15-24
  • Noriko Iwamoto, Sonoko Ichinose. ThThe Use of Multi-Facet Rasch Measurement to Investigate the Bias in Self-Assessment of L2 Presentation Delivery Skills. 2018. 5. 4-18
  • Noriko Iwamoto. Are Engineering Majors Intrinsically or Extrinsically Motivated?: Relationship between L2 Motivational Types and Motivated Behavior. 人間科学総合研究所紀要. 2018. 20. 1-17
  • Noriko Iwamoto. L2 Learners' Attitudes toward Communicative Language Teaching. 2017. 19. 11-26
more...
Books (2):
  • 『言語・非言語コミュニケーションにようこそ』
    朝日出版社 2019
  • 言語コミュニケーションのこれから
    朝日出版社 2016
Lectures and oral presentations  (18):
  • Engineering Students' Possible L2 Selves and thier Present and Future L2 Use
    (JACET Learner Development SIG 月例会 (東洋大学) 2020)
  • The Effects of Resume-Writing Exercises on Students’ Possible L2 Selves and Career Orientation
    (British Association of Applied Linguistics (BAAL) (Manchester Metropolitan University) 2019)
  • Japanese College Students’ Beliefs and Motivation for Learning English: A Mixed Methods Study
    (全国英語教育学会弘前研究大会 (弘前大学) 2019)
  • Possible L2 Selves and Career Education Exercises in English Classes
    (TESOL 2019 (Atlanta) 2019)
  • Relationship between L2 Motivation and L2 Motivated Behavior of Engineering Majors
    (JACET Learner Development SIG 月例会 (東洋大学) 2018)
more...
Education (4):
  • カリフォルニア州立大学フレズノ校大学院修士課程言語学科TESOL専攻修了
  • テンプル大学大学院博士課程英語教授法専攻修了
  • 筑波大学比較文化学類英文学専攻
  • お茶の水女子大学大学院博士後期課程人間文化研究科満期退学
Professional career (3):
  • 修士(英文学) (お茶の水女子大学)
  • 修士(言語学) (カリフォルニア州立大学)
  • 博士(応用言語学) (テンプル大学)
Association Membership(s) (4):
THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  日本英語英文学会 ,  国際異文化学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page