Rchr
J-GLOBAL ID:201301073962997412   Update date: Sep. 18, 2022

(Unregistered) (Unregistered)

ヒライ ヤスユキ | (Unregistered) (Unregistered)
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/10336084.ja.html
Research field  (3): Museology ,  Cultural properties ,  Architectural and city planning
Research keywords  (19): インクルーシブデザイン ,  プロセス ,  質的調査法 ,  定性 ,  ユーザーインターフェース ,  ユーザー参加 ,  ユニバーサル ,  ユーザー ,  インクルーシブ ,  デザイン ,  人間生活環境 ,  デザインリサーチ ,  持続性 ,  アーバンエレメント ,  都市環境装置 ,  都市環境デザイン ,  街路空間 ,  パブリックデザイン ,  環境デザイン
MISC (5):
  • Hirai Yasuyuki, Nakamura Morio, Matsuo Hideko, Yamada Kensuke. Medication Booklet for Children, 'Healthy Kids'. Annual design review of Japanese Society for the Science of Design. 2011. 16. 16. 62-65
  • HIRAI Yasuyuki. Collaboration with Kumamoto Prefecture : Universal Design Traveling Museum Project(<Special Issue>Design of Kyushu Part 2). Special issue of Japanese Society for Science of Design. 2009. 16. 4. 10-13
  • 清水 麻記, 三島 美佐子, 平井 康之, 南 博文. 2K-11 大学博物館からのアウトリーチプログラムに関する研究 : 特に子どもを含む一般向けプログラム及び小学校における総合学習の取り組みについて(環境教育・STS教育・総合的学習,一般研究発表(口頭発表),日本理科教育学会第57回全国大会). 日本理科教育学会全国大会要項. 2007. 57. 302-302
  • 平井 康之. 7 インクルーシブデザインとワークプレイスプロダクティビティ(II ワークプレイスプロダクティビティ評価の実践,<特集>執務空間の知的生産性-ワークプレイスプロダクティビティ). 建築雑誌. 2007. 122. 1564. 24-25
  • HIRAI Yasuyuki. User Participatory Learning by Inclusive Design. 2007. 46. 1. 51-57
Work history (1):
  • 2010 - 2012 Kyushu University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page