Rchr
J-GLOBAL ID:201301077785697620   Update date: Feb. 14, 2024

HISANORI NISHITANI

ニシタニ ヒサノリ | HISANORI NISHITANI
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (3): Sociology of education ,  Education - general ,  Sociology of education
Research keywords  (6): コーオプ教育 ,  アクティブ・ラーニング ,  フィールドワーク ,  PBL ,  アカデミック・ライティング ,  文章表現
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2023 自己診断ツールを活用した学生及びプロ野球選手のキャリア教育
  • 2019 - 2020 業務参画型コーオプ教育におけるプログラム開発と構築のための実践研究
  • 2019 - 大学連携協働推進事業
  • 2017 - 2018 法教育と自治体との企画協働による学生主体の地域貢献 〜法的アクティブ・ラーニングの多様性を求めて〜
  • 2016 - 2017 法学系の初年次教育における論理的技能養成のための開発と実践
Show all
Papers (5):
  • An Attempt about the Effective Self-Analysis of Self-Efficacy for University Students. 2022. 10. 32-41
  • Development and practice of sovereign education in an elementary school - Collaborative Mock Election of Shinagawa Community School -. 2019. 7. 52-61
  • Considering the Educational Significance of Rubrics in Academic Writing:An Educational Method to Judge from Lecture Practice. 2017. 23. 25-35
  • A Study of Teaching method Short report to The public service worker examination wish student of Low First-Year Experience : Is contemplated for The public service worker examination by First-Year Experience. 2017. 50. 2. 143-154
  • Story creation as text power cultivation : Text creation process basic formation of first year experience. 2013. 47. 1. 129-158
MISC (2):
  • Practical class lessons at elementary schools taught by university students with experience in agricultural fieldwork : As a part of project learning including outreach activities. 2023. 11. 68-77
  • 信州大学におけるレポート作成支援の取組み -初年次教育における実践につながる事例研究-. 立正大学法制研究所研究年報. 2017. 22. 39-43
Books (4):
  • 大学生のためのレポート作成ガイドブック
    東京書籍 2018
  • 社会で活躍するためのロジカル・ライティング 自己分析と文章力の養成
    弘文堂 2016
  • 国語表現II
    成文堂 2014 ISBN:9784792392437
  • 国語表現I
    成文堂 2013 ISBN:9784792392345
Lectures and oral presentations  (27):
  • 元プロ野球選手に学ぶ!食育×若い世代×アクティブラーニング
    (食育月間セミナー ~スポーツの力と食育で地域を元気に!~ 2023)
  • 文章教育における接続表現の指導改善の示唆-「なぜなら」「要するに」「したがって」を例に-
    (初年次教育学会 第13回大会 2020)
  • 「自己分析」は意味があるか -分析結果から見えてくる人事管理-
    (JCC特別講座(人事担当者向け特別講座) 2020)
  • 文章表現における接続表現の使用に関する考察
    (初年次教育学会 第12回大会 2019)
  • 業務参画型コーオプ教育の実習プログラムと評価システムの開発に向けた教育実践
    (第25回大学教育研究フォーラム 2019)
more...
Works (1):
  • Z世代が考える!「未来の食と農」教育プロジェクト
    2022 - 2022
Education (2):
  • 2008 - 2010 Meisei University Graduate School, Division of Humanities
  • 2001 - 2005 Meiji University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • 修士(教育学) (明星大学大学院)
  • 学士(文学) (明治大学)
Work history (3):
  • 2018/04 - 現在 Rissho University Faculty of Law Department of Law Associate Professor
  • 2016/04 - 2018/03 Rissho University Faculty of Law Department of Law Assistant Professor (Lecturer)
  • 2013/04 - 2016/03 Rissho University Faculty of Law Department of Law Assistant Professor (Lecturer)
Committee career (2):
  • 2019/09 - 現在 株式会社SSKリレーションズ「就職支援サービス」:(キャリア支援コンサルタント) キャリア支援コンサルタント
  • 2019/04 - 現在 品川区校区教育協働委員会 委員長
Awards (1):
  • 2019/12 - 文部科学省 第13回キャリア教育優良教育委員会、学校及びPTA団体等文部科学大臣表彰 模擬選挙を通した主権者教育
Association Membership(s) (7):
日本教育工学会 ,  日本語学会 ,  大学教育学会 ,  初年次教育学会 ,  日本教師教育学会 ,  全国大学国語教育学会 ,  表現学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page