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J-GLOBAL ID:201301081498579869   Update date: Sep. 24, 2022

Saito Akira

Saito Akira
Research field  (3): Tourism studies ,  New fields in law ,  Commerce
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 1998 - 現在 国際商取引法
  • 1993 - 現在 マーケティング
  • 2018 - 人工知能
  • 2013 - 観光情報
  • 1993 - ニューメディア
Papers (21):
  • Akira SAITO. Marketing management reflecting a holistic approach: Marketing management as an interactional proliferative process that accommodates unintended consequences. Rikkyo University Bulletin of Studies in Tourism. 2021. 23. 26-37
  • SAITO Akira. The Recognition and Enforcement of Foreign Judgments as a means of International Commercial Dispute Resolution: Service of judgment and procedural policy. Rikkyo DBA Journal. 2020. 11. 1-8
  • SAITO Akira. Is employment at integrated resorts attractive to local residents? : The relationship between perceived personal economic benefits and attitudes towards integrated resorts. 2020. 22. 42-51
  • SAITO Akira. Exploratory study concerning international market creation of SAKE: SNS data analysis on Japanese sake in Taiwan. Rikkyo DBA Journal. 2019. 10. 13-20
  • SAITO Akira. Shopping Behavior and Attitudes toward Shopping of Taiwanese tourists visiting Japan - Exploratory study on "Why buy it in Japan" -. Journal of Industry and Economy. 2018. 18. 42-54
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MISC (5):
  • 斎藤明. 消費分析:社会貢献消費-フェアトレード商品. 日経MJ. 2013
  • 斎藤明. 消費分析:ビジネスウーマンのご褒美消費. 日経MJ. 2012
  • 斎藤明. 消費分析:夫婦間メールコミュニケーション. 日経MJ. 2012
  • 斎藤明. アイズアイ:マーケティング参謀の戦い. フジサンケイビジネスアイ. 2009
  • 斎藤明. アイズアイ:地域活性化にWeb2.0活用. フジサンケイビジネスアイ. 2008
Books (5):
  • Uncertainty and Catastrophe Management: The 2011 Great East Japan Earthquake and Beyond
    World Scientific Pub Co Inc 2016
  • マーケティング・オン・ビジネス-基礎からわかるマーケティングと経営 -
    新世社 2015
  • 就活力-はじめてのキャリアデザイン
    DTP出版 2010
  • 共創連鎖のマーケティング-全体論的マーケティングへの基礎理論的研究
    DTP出版 2009
  • コミュニティ・マーケティングが企業を変える-なぜ広告が効かなくなったのか!
    かんき出版 2004
Lectures and oral presentations  (6):
  • フェアトレード商品の今後の流通可能性
    (日本流通学会 関東甲信越部会 2014)
  • マーケティグ・コミュニケーション活動におけるソーシャルメディアへの期待役割
    (第9回日本産業経済学会全国大会 2012)
  • 情報社会の革新とマーケティング・コミュニケーションに関する考察
    (第11回日本情報ディレクトリ学会全国大会 2007)
  • 実践コミュニティを活用した新しいナレッジマネジメントへの試み
    (第7回日本情報ディレクトリ学会全国大会 2003)
  • ロジスティクス顧客サービスに関する基礎的研究
    (第16回日本物流学会全国大会 1999)
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Works (10):
  • 【プレスリリース】『清涼飲料水の自動販売機での購入』に関する調査結果(連名:全国清涼飲料連合会&NTTコム・オンライン)
    斎藤 明 2018 -
  • 【プレスリリース】『訪日外国人観光客の再訪日促進と日本酒ツーリズムの可能性』に関する調査結果(連名:NTTコム・オンライン)
    斎藤 明 2017 -
  • 【プレスリリース】『海外旅行・海外出張時のお土産』に関する調査結果(連名:NTTコム・オンライン)
    斎藤 明 2017 -
  • 【報告書】訪日外国人観光旅行者の旅行商品購買意思決定プロセスにおける情報探索メディアと訪問後の情報共有行動に関する構造モデル構築
    斎藤 明 2017 -
  • 『カード型起業家ゲーム』開発
    斎藤 明 2017 -
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Education (5):
  • - 2013 Hokkaido University
  • - 2003 Chuo University Graduate School, Division of Law
  • - 2000 Chuo University Graduate School, Division of Law
  • - 1997 Waseda University Graduate School, Division of Commerce
  • 1989 - 1993 Waseda University Faculty of Commerce
Professional career (4):
  • 学士(商学) (早稲田大学)
  • 修士(商学) (早稲田大学)
  • 修士(法学) (中央大学)
  • 博士(国際広報メディア) (北海道大学)
Committee career (3):
  • 2019/04 - 現在 日本産業経済学会 理事
  • 2016/04 - 2019/03 日本産業経済学会 監事
  • 2013/05 - 2016/03 日本産業経済学会 理事
Association Membership(s) (4):
JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  JAPAN INSTITUTE OF TOURISM RESEARCH ,  日本商業学会 ,  日本産業経済学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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