Rchr
J-GLOBAL ID:201301090720147408   Update date: Dec. 26, 2022

Yamashita Junpei

ヤマシタ ジュンペイ | Yamashita Junpei
Affiliation and department:
Research field  (1): Sports science
Papers (20):
  • 青竹, 悠里, 山下, 純平. 大学とスポーツの共存の可能性に関する一考察-A Consideration on Possibility of Coexistence of University and Sports. 愛知教育大学保健体育講座研究紀要. 2020. 44. 19-25
  • 富田 恭介, 井上 元輝, 山下 純平. ハンドボールにおける2対2スクリーンプレイ時のピヴォットプレイヤーのスクリーンのコツに関する事例研究 : 国際レベルで活躍したピヴォットプレイヤーの語りを手がかりに-Movement know-hows for screen 2:2 screen play in Handball : Clues from narratives of Asian pivots who played at the international level. ハンドボールリサーチ = The Japanese journal of handball research : JJHR. 2020. 9. 13-20
  • 青竹, 悠里, 山下, 純平. 大学運動部活動における部員の適応感について一関東・東海地区女子球技チームの傾向--About adjustment of the university athletic club-Tendency of the women's ball game team of kanto and tokai area-. 愛知教育大学保健体育講座研究紀要. 2019. 43. 19-26
  • 山下 純平. 2018年度第1回ハンドボール授業実践研修会報告. ハンドボール研究. 2019. 21. 100-102
  • 橋本 浩司, 山下 純平, 鈴木 一成. 攻めと守りを一体とした新しいゴール型ゲームの創造-第21回ハンドボール研究集会 : ゴール型教材としてのハンドボール(その11). ハンドボール研究. 2019. 21. 37-39
more...
Lectures and oral presentations  (2):
  • Handball at school toward revised Japanese national curriculum
    (International Handball Federation Coach Symposium 2019)
  • 教科教育から得るハンドボールのコーチングのヒント
    (日本ハンドボール学会 シンポジウム 2019)
Education (2):
  • 2004 - 2006 University of Tsukuba
  • 2000 - 2004 University of Tsukuba
Work history (7):
  • 2019/04 - 現在 Aichi University of Education
  • 2013/04 - 2019/03 Aichi University of Education
  • 2011/10 - 2013/03 Aichi University of Education
  • 2011/04 - 2011/09 Kyushu Kyoritsu University
  • 2009/04 - 2011/03 Kyushu Kyoritsu University
Show all
Committee career (4):
  • 2022/04 - 現在 東海学生ハンドボール連盟 参与
  • 2016/04 - 現在 (公財)日本ハンドボール協会 学校体育専門部会 委員
  • 2016/04 - 2021/03 東海学生ハンドボール連盟 事務局長
  • 2012/04 - 2021/03 東海学生ハンドボール連盟 理事
Association Membership(s) (3):
身体運動文化学会 ,  日本体育・スポーツ・健康学会 ,  日本ハンドボール学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page