Rchr
J-GLOBAL ID:201301097890349859
Update date: Feb. 01, 2024
CHIHIRO MORITO
モリトウ チヒロ | CHIHIRO MORITO
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Commerce
, Commerce
Research keywords (12):
ソーシャル・マネジメント / 顧客満足
, マーケティング
, 意思決定
, 相互作用
, 行動変容
, 自己効力感
, 顧客参加
, 顧客満足
, Social Marketing
, Service Marketing
, Consumer Behavior
, Social Management
Research theme for competitive and other funds (12):
- 2021 - 2024 オンラインヘルスケアサービスの品質評価尺度の開発と消費者の満足モデルの構築
- 2020 - 2023 An Empirical Study on the Influence of Health Literacy and Concepts of Health Behavior Theory on Consumer Behavior
- 2020 - 2023 Theoretical development and empirical analysis of a model of consumption behavior for health-related services: Promoting the continuation of primary preventive behavior
- 2019 - 2022 サービスを経由したモノ購買の品質評価軸の検証
- 2017 - 2021 ICTの発展と家族形態・価値観の多様化を考慮した家族の意思決定プロセスの解明
- 2017 - 2020 Tracking of Information Gathering and Preference Construction in Shopping Behavior of EC and Real Shop
- 2017 - 2020 An Empirical Study of Factors Influencing Compliance and Continued Consumption Behavior of Medical and Health Related Service Goods
- 2014 - 2017 The Relationship Between Consumer Motivation and Self-efficacy
- 2012 - 2016 Research system dvelopment for test of preference construction theory and application to shopping sites
- 2012 - 2014 Development of a self-learning system to support a communications training program
- 2012 - 2014 非営利組織のブランド・エクイティに関する実証分析-医療系大学のWebマーケティング戦略に対する消費者の評価
- 2009 - 2010 病院ホームページの消費者の態度に対する影響
Show all
Papers (18):
-
Morito Chihiro. Motives for Travel in Domestic Medical Tourism. Japan Marketing Journal. 2020. 39. 4. 42-52
-
Understanding the Consumers' Psychology and Behavior : Aiming at the Application to Marketing(17)Housework, and Consumer Behavior. JOURNAL of the JAPAN RESEARCH ASSOCIATION for TEXTILE END-USES. 2019. 60. 9. 706-710
-
森藤ちひろ, 岸本桂子, 櫻井秀彦. 行動変容促進型サービスにおける行動獲得に関する質的研究-医療・健康関連サービスを事例に-. サービス学会第7回国内大会発表論文集. 2019. 407-412
-
森藤ちひろ. 行動変容促進型サービスにおける自己効力感の役割-医療サービスを事例に-. 流通科学大学論集-流通・経営論-. 2018. 31. 1. 123-146
-
Morito Chihiro. The shift of the relationship of customer participation and customer satisfaction in delayed benefit services. Journal of Marketing & Distribution. 2018. 21. 1. 13-28
more...
MISC (43):
-
櫻井 秀彦, 森藤 ちひろ, 岸本 桂子. ヘルスリテラシーが医薬品継続消費行動に与える影響に関する実証研究-Empirical Study on the Impact of Health Literacy on Continuous Medication Taking Behavior. 生活経済学研究 = Journal of household economics / 生活経済学会 編. 2022. 55. 1-14
-
櫻井秀彦, 武井唯, 山崎颯太郎, 森藤ちひろ, 岸本桂子. Empirical Study of the Effects of Attitudes Toward Medications and Health Literacy on Non-adherence. 日本ファーマシューティカルコミュニケーション学会会誌. 2021. 19. 2
-
Tanno Shintaro, Morito Chihiro, Shibuta Kazuo, Tanaka Shoji. Summary of Special Issue "Tourism and Community Resources". Serviceology. 2021. 7. 2. 74-76
-
Morito Chihiro. The Preface of the Special Issue "Tourism and Community Resources". Serviceology. 2021. 7. 2. 39-40
-
櫻井秀彦, 岸本桂子, 森藤ちひろ. 服薬アドヒアランスにおける影響構造モデルの疾患別検討. 社会薬学. 2019. 38. Supplement
more...
Books (4):
-
ヘルスケア・サービスのマーケティング : 消費者の自己効力感マネジメント
千倉書房 2021 ISBN:9784805112113
-
サービスと消費者行動
千倉書房 2020 ISBN:9784805111895
-
サービソロジーへの招待 : 価値共創によるサービス・イノベーション
東京大学出版会 2017 ISBN:9784130421454
-
入門 企業と社会
中央経済社 2015
Lectures and oral presentations (48):
-
特性的自己効力感,健康状態,健康に関連した消費者行動の関係
(特性的自己効力感,健康状態,健康に関連した消費者行動の関係 2021)
-
医療用医薬品の消費不順守行動への影響要因の探求-自己効力感と患者エンパワメントを介したヘルスリテラシーの影響-
(日本マーケティング学会 カンファレンス 2020)
-
ヘルスリテラシーとエンパワメントの消費行動への影響に関する実証分析
(第61回消費者行動研究コンファレンス 2020)
-
疾患の相違に着目した服薬アドヒアランスの影響構造モデルの検討
(第13回日本ファーマシューティカルコミュニケーション学会大会 2019)
-
Relationship between and Causal Verification of Intentional and Unintentional Medication Non-adherence
(INFORMS Healthcare Conference 2019)
more...
Education (4):
- 2008 - 2011 Kwansei Gakuin University Advanced Management
- 2008 - 2011 Kwansei Gakuin University Institute of Business and Accounting Graduate Department of Advanced Management
- 2005 - 2007 Kwansei Gakuin University Institute of Business and Accounting Corporate Management Strategy Course
- 1990 - 1994 Kobe Women's College of Pharmacy
Professional career (4):
- 博士(先端マネジメント) (関西学院大学)
- 経営管理修士(専門職) (関西学院大学)
- 薬学士 (神戸女子薬科大学)
- Ph.D.(Management) (Kwansei Gakuin University)
Work history (7):
Committee career (6):
Awards (5):
- 2019/09 - 日本ファーマシューティカルコミュニケーション学会 第13回優秀発表賞 疾患の 相違に着目した服薬アドヒアランスの影響行動モデルの検討
- 2018/10 - 日本社会薬学会 第37年会SP (Social Pharmacy) 賞 服薬アドヒアランスに関する 意図的/非意図的な中断行動に関する実証研究
- 2017/03 - サービス学会 第4回国内大会 Best Paper Award 便益遅延型サービスにおける便益評価と 顧客満足モデルに関する考察
- 2011/11 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 平成22年度・第9回準吉田秀雄賞 医療機関ホームページの消費者の態度に与える影響-実験サイトにおける消費者のログデータ分析ー
- 2010/11 - 日本消費者行動研究学会 第10回JACS-SPSS論文プロポーザル賞優秀賞 医療サービスにおける患者満足(Patient Satisfaction)とQOL(Quality of Life)の位置づけ
Association Membership(s) (6):
Society for Serviceology
, 日本マーケティング学会
, 日本消費者行動研究学会
, 日本商業学会
, 日本抗加齢医学会
, 生活経済学会
Return to Previous Page