Rchr
J-GLOBAL ID:201401001336915044   Update date: Mar. 17, 2024

Noda Wataru

ノダ ワタル | Noda Wataru
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/70611440.ja.html
Research keywords  (9): inclusion ,  Clinical Developmental Psychology ,  Developmental Disabilities ,  Academic Instruction ,  Applied Behavior Analysis ,  data-based decision making ,  Curriculum-based Measurement ,  Positive Behavior Support ,  Response to Intervention
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2021 - 2024 階層的支援モデルにおける個別学習支援と教員支援システムの構築
  • 2021 - 2024 日本版Prevent-Teach-Reinforce (PTR)
  • 2021 - 2024 学校規模ポジティブ行動支援の実践が教員の専門性とメンタルヘルス向上に及ぼす効果
  • 2018 - 2021 Effective Introduction and Implementation of School-wide Positive Behavior Support through Professional Developlment
  • 2018 - 2021 Developing a data based decision making system in mathematics
Show all
Papers (39):
  • Wataru Noda. Preliminary Examination of the Acceptability of Racial Microaggression Scale in Japan: Confirmatory Factor Analysis and Comparison with U.S. Data. Journal of Practical School Education. 2024. 25・26. 59-68
  • Keiichi Kurose, Wataru Noda. Effect of a class-wide positive behavior support in a fifth-grade elementary school classroom through the active participation of the students themselves. Japanese Journal of Learning Disabilities. 2022. 31. 1. 46-57
  • Ohkubo, K., Tsukimoto, H., Otsui, K., Tanaka, Y, Noda, W, Niwayama, K. Effectiveness and social validity of Tier 1 intervention with school-wide positive behavioural support in a public elementary school in Japan. International Journal of Positive Behavioural Support. 2022. 12. 4-18
  • 野田航. 小学校における学校規模ポジティブ行動支援の効果と社会的妥当性の検討: 第1層支援による小学生の挨拶行動と話を聞く行動の改善. 教育実践研究. 2022. 16. 1-12
  • Otsui, K, Niwayama, K, Ohkubo, K, Tanaka, Y, Wataru, N. Introduction and development of school-wide positive behavioural support in Japan. International Journal of Positive Behavioural Support. 2022. 12. 19-28
more...
MISC (24):
  • 白樫, 麻紀, 西川, 裕子, 池村, 憂美, 的場, 早紀, 野田, 航. 応用行動分析学に基づく知的障害のある子どもへの読み指導. 研究紀要. 2023. 2. 29-34
  • 野田航. 算数CBMの開発と実践. LD研究. 2019. 28. 2. 238-239
  • 野田 航. 【発達障害のある子どもたちのインクルーシブ教育システムの構築】日本におけるプログレスモニタリングの可能性 カリキュラムに基づく尺度(CBM)の標準化と活用に向けて 算数CBMの開発と実践. LD研究. 2019. 28. 2. 238-239
  • 佐藤 克敏, 干川 隆, 関 あゆみ, 野田 航, 海津 亜希子. Symposium : Possibility of Progress Monitoring in Japan : Standardization and Utilization of Curriculum-Based Measurement. LD研究 = Japanese journal of learning disabilities. 2019. 28. 2. 234-240
  • 大対 香奈子, 野田 航, 大久保 賢一, 庭山 和貴, 田中 善大, 藤枝 静暁. 学校規模のポジティブ行動支援(SW-PBS/PBIS)の普及と継続性に必要なこと-誰のための,何を目的とした実践か. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2019. 61. 24
more...
Books (11):
  • 認知行動療法事典
    丸善出版 2019 ISBN:4621303821
  • 行動分析学事典
    丸善出版 2019 ISBN:4621303139
  • 発達障害と学校コンサルテーション
    金子書房 2018
  • 教師と学校が変わる学校コンサルテーション
    金子書房 2018 ISBN:9784760895519
  • 行動分析的”思考法”入門:生活に変化をもたらす科学のススメ
    岩崎学術出版 2017
more...
Education (1):
  • 2007 - 2010 Kwansei Gakuin University Department of Integrated Psychological Sciences
Professional career (3):
  • 学士(文学) (関西学院大学)
  • 修士(心理学) (関西学院大学)
  • 博士(心理学) (関西学院大学)
Work history (5):
  • 2017/04 - 現在 Osaka Kyoiku University Faculty of Education Associate Professor
  • 2015/04/01 - 2017/03/31 大阪教育大学 大学院連合教職実践研究科 准教授
  • 2015/04 - 2017/03 Osaka Kyoiku University Associate Professor
  • 2014/04/01 - 2015/03/31 大阪教育大学 教育学部(第二部) 准教授
  • 2009/04/01 - 2011/03/31 日本学術振興会 特別研究員(DC2)
Committee career (12):
  • 2023/06 - 現在 日本行動分析学会 理事
  • 2023/04 - 現在 徳島県教育委員会 新時代『発達障害教育』推進プロジェクトチーム
  • 2022/06 - 現在 日本LD学会 代議員
  • 2020/12 - 現在 東京都足立区こども支援センターげんき 特別支援教育アドバイザー
  • 2018/07 - 現在 日本認知・行動療法学会 編集委員
Show all
Awards (1):
  • 2022/10/02 - 日本認知・行動療法学会 内山記念賞
Association Membership(s) (2):
Japanese Association of Behavioral and Cognitive Therapies ,  Association for Positive Behavior Support
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page