Rchr
J-GLOBAL ID:201401007473018023   Update date: Jan. 31, 2024

Akatsuka Kentaro

アカツカ ケンタロウ | Akatsuka Kentaro
Affiliation and department:
Research field  (2): Aesthetic practices ,  Aesthetics and art studies
Research keywords  (1): 音楽史
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2014 - 2018 Analysis of floor patterns in notated choreography of the Baroque period
  • 2011 - 2012 Source study of 18th-century manuscripts of choreographies
Papers (13):
  • バロック時代の撥弦楽器演奏における指の2つの働き--J. S. バッハのソナタ ト長調 BWV1027を事例として--. 成城美学美術史. 2023. 29. 21-37
  • 赤塚健太郎. バロック舞踏におけるフィギュール分析の試み--対称性と平行性に着目して--. 美学美術史論集. 2020. 22. 126-148
  • 赤塚健太郎. バロック時代のメヌエットにおける「終止前のヘミオラ」と、ヴァイオリンのフランス風運弓法の関わりについて. 成城美学美術史. 2018. 24. 17-31
  • 赤塚 健太郎. バロック時代のメヌエットの舞踏譜に記載された伴奏舞曲について : ヴァイオリンの運弓法と,伴奏舞曲の出自の問題を踏まえて. 美学美術史論集 = Aesthetics and art history. 2017. 21. 25-49
  • 赤塚 健太郎. The rule of violin bowing and minuet movements in Georg Muffat's Florilegium Secundum : Relation between the performance practice and dance rhythm in the Baroque era. 音楽学. 2016. 62. 1. 1-13
more...
MISC (3):
  • 赤塚 健太郎. バロック時代のメヌエット奏法と実際の舞踏伴奏曲について : 奏法と楽曲の関わり方を手掛かりにした様式区分の試み(東部会平成二七年度第二回例会,例会・研究発表会要旨). 美學. 2015. 66. 2. 160-160
  • 赤塚 健太郎. Dance Rhythm of the French Courante. 成城美学美術史. 2013. 19. 87-89
  • AKATSUKA Kentaro. The Distance between Performers and the Audience : A Comment on the Paper "Listening : Ethnomusicology and Performance Studies" by Deborah WONG (The First Seijo International Colloquium of Art Studies : Art as Representation of the World). 美學美術史論集. 2004. 16. 87-89
Books (2):
  • 新訂 西洋音楽史(放送大学印刷教材)
    2021
  • 『踊るバロック 舞曲の様式と演奏をめぐって』
    アルテスパブリッシング 2021
Work history (2):
  • 2016/04 - 現在 Seijo University Faculty of Arts and Literature
  • 2013/04 - 2016/03 Seijo University Faculty of Arts and Literature
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page