Rchr
J-GLOBAL ID:201401009028369650   Update date: Apr. 23, 2024

Matsuo Go

マツオ ゴウ | Matsuo Go
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/50525582.ja.html
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): 協同学習 ,  教室談話
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2021 - 2026 高校・大学進学機会の格差と義務教育の格差克服の可能性に関する追跡調査研究
  • 2019 - 2022 Development of VR content to learn the teacher practical cognition
  • 2017 - 2021 Quantitative and Qualitative researches on the transition of educational gaps utilizing academic ability surveys conducted by a local government
  • 2016 - 2018 身体動作を用いたマルチモーダルな教室談話分析の開発と応用
  • 2011 - 2014 Development of effective child-directed classroom teaching through "discussion and reciprocal learning"
Show all
Papers (22):
  • Matsuo, Go. What do Students Look when They Observe a Class? An Exploratory Study Using 360-Degree Movie. 2022. 17. 2. 93-109
  • Reanalysis of Local Authority Achievement Test with IRT and LCGA : Trends of Mathematics Achievement Score Gap. 2019. 15. 1. 122-134
  • The relationship between body movements and learning through explanation. 2018. 67. 91-97
  • 川口 俊明, 松尾 剛, 礒部 年晃, 樋口 裕介. Reanalysis of Local Student Achievement Test. Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. 2017. 66. 1-13
  • 松尾 剛. Relationship of Discussion Skills and Emotions. Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. 福岡教育大学 編. 2017. 66. 51-58
more...
MISC (2):
  • 松尾 剛. 「授業」を支える暗黙のルール--学び合いの場をつくる教師の働きかけ (特集 他者と学ぶ、他者に学ぶ) -- (なぜ「みんなで」勉強するのか?--学童期の学び). 発達. 2011. 32. 125. 48-55
  • 松尾 剛, 丸野 俊一. 子どもが主体的に考え,学び合う授業を熟練教師はいかに実現しているか : 話し合いを支えるグラウンド・ルールの共有過程の分析を通じて(IX 優秀論文賞を受賞して(2007年度)). 教育心理学年報. 2009. 48. 231-231
Books (9):
  • 心理学の測定と調査 (ライブラリ心理学を学ぶ 10)
    サイエンス社 2023 ISBN:4781915787
  • ライブラリ 心理学を学ぶ 1 心理学概論
    サイエンス社 2020
  • 教師のための説明実践の心理学
    ナカニシヤ出版 2019
  • 未来の教育を創る教職教養指針 第3巻 発達と学習
    学文社 2018
  • 子どもの「学びに向かう力」を支える教師の「動き」と「言葉」
    東洋館出版社 2018 ISBN:9784491035161
more...
Work history (5):
  • 2023/04 - 現在 Seinan Gakuin University Department of Human Sciences Division of Psychology
  • 2021/04 - 2023/03 Seinan Gakuin University Department of Human Sciences Division of Psychology
  • 2010/10 - 2020/03 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
  • 2009/04 - 2010/09 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
  • 2008/06 - 2009/03 Kyushu University School of Education
Awards (2):
  • 2019/08 - 日本テスト学会 日本テスト学会論文賞
  • 2008/10 - 一般社団法人日本教育心理学会 優秀論文賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page