Rchr
J-GLOBAL ID:201401018163876285   Update date: Apr. 03, 2024

Nishio Junko

ニシオ ジュンコ | Nishio Junko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Library/information science, humanistic/social informatics
Papers (34):
  • 川瀬 綾子, 西尾 純子, 村上 泰子. 初等中等教育課程における教育データの利活用 : 学校図書館の立ち位置を含めて. 同志社図書館情報学. 2023. 33. 1-21
  • 川瀬 綾子, 西尾 純子, 村上 泰子. 教育データの利活用に関する検討状況についての考察. 図書館界. 2023. 75. 2. 138-145
  • 西尾 純子, 川瀬 綾子, 村上 泰子, 北 克一. 教育の情報化におけるGIGAスクール構想と学校図書館. 情報学. 2021. 18. 1&2. 1-14
  • 西尾 純子, 川瀬 綾子, 村上 泰子, 北 克一. GIGA スクール構想と教育の情報化,学校図書館. 図書館界. 2021. 73. 2. 106-113
  • 川瀬 綾子, 村上 泰子, 西尾 純子, 北 克一. 2020年著作権法改正過程と図書館. 情報学. 2020. 17. 1&2. 24-33
more...
MISC (3):
  • NISHIO Junko. Recent Workshops on Library Service for the Handicapped. Journal of Informatics. 2015. 12. 1. 79-83
  • 西尾 純子. ALA年次大会に参加して. 同志社大学図書館学年報. 1998. 24. 45-56
  • 西尾 純子. IFLA北京大会--ある論文発表セッションと図書館見学を中心に ((小特集)IFLA北京大会レポ-ト). 図書館雑誌. 1996. 90. 12. 1003-1003
Books (3):
  • Global Action on School Library Education and Training
    De Gruyter SAUR 2018
  • インフォメーション・パワー〈2〉学習のためのパートナーシップの構築-計画立案ガイド
    同志社大学学校図書館学研究会 2003 ISBN:4820402323
  • インフォメーション・パワー-学習のためのパートナーシップの構築
    同志社大学 2000 ISBN:4820400304
Lectures and oral presentations  (8):
  • 初等中等教育における生成AIの教育利用に関する考察
    (日本図書館研究会 第65回研究大会 2024)
  • 教育データの利活用に関する検討状況に関する考察~学校図書館の関わりから~
    (日本図書館研究会 第64回研究大会 2023)
  • GIGAスクール構想と教育の情報化,学校図書館
    (日本図書館研究会 第62回研究大会 2021)
  • Pirate Sites Problems from the Viewpoint of Intellectual Property Strategy and the Role of Libraries
    (Nippon Association for Librarianship 2019)
  • Pathways for School Library Education and Training in Japan
    (2018)
more...
Professional career (1):
  • 都市情報学修士 (大阪市立大学)
Association Membership(s) (6):
INFORMATION SCIENCE AND TECNOLOGY ASSOCIATION ,  The Japan Library Association ,  日本図書館協会教育部会 ,  NIPPON ASSOCIATION FOR LIBRARIANSHIP ,  JAPAN SOCIETY OF LIBRARY AND INFORMATION SCIENCE ,  日本学校図書館学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page