Rchr
J-GLOBAL ID:201401037730864522   Update date: Apr. 16, 2024

CHO See Young

CHO See Young
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): >
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 流通・マーケティングの日韓比較
Papers (18):
  • 韓国商業統計にみる小売構造の変動. 専修大学社会科学研究所月報. 2023. 717
  • 日韓における家電品のオムニチャネル・マーケティング研究. 商学研究所報. 2019. 51. 2
  • 家電品のデザイン・マーケティング. 商学論集. 2018. 106
  • 家電品のサービス・マーケティングに関する考察-パナソニックとヤマダ電機のアフターサービスを中心に. 商学研究所報. 2017. 48. 10
  • Present Condition and Prospect in Korean Internet Shopping : From Perspective of Japan-Korea Comparative Analysis. 2015. 47. 4. >-22,巻頭2p
more...
MISC (2):
  • 趙 時英. 韓国の家電流通事情「2大メーカーが君臨する韓国で「流通革命」は起こるのか?」. 『IT&家電ビジネス』. 2014. >
  • 趙 時英. 日韓小売業の新展開. 千倉書房. 2003. >47-70、71-72、126-128、203-204、2
Books (4):
  • 地域イノベーションのためのトポスデザイン
    学文社 2018
  • 日韓小売業の新展開
    千倉書房 2003
  • 日韓小売業の新展開
    千倉書房 2003
  • 『日韓小売業の新展開』
    千倉書房 2003
Lectures and oral presentations  (6):
  • サムスン電子のマーケティング・チャネル戦略
    (日本流通学会関東甲信越部会 2013)
  • 小売店舗密度の規定要因に関する実証分析
    (日本商業学会関東部会 2007)
  • 韓国家電製品流通のダイナミックス-日韓比較の視点から
    (日本商業学会全国大会 2004)
  • 日韓小売市場の革新モデルの構築可能性
    (日本商業学会関西部会 2003)
  • 韓国商業統計による地域分析
    (日本商業学会関東部会 2001)
more...
Works (1):
  • 韓国の家電流通事情「2大メーカーが君臨する韓国で「流通革命」は起こるのか?」
    2014 -
Education (1):
  • - 2008 Senshu University Graduate School of Commerce Major in Commerce
Professional career (1):
  • 博士(商学) (専修大学)
Association Membership(s) (4):
アジア市場経済学会 ,  地域デザイン学会 ,  日本流通学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page