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J-GLOBAL ID:201401058111136820   Update date: Feb. 01, 2024

Ohara Yuki

オハラ ユウキ | Ohara Yuki
Affiliation and department:
Research field  (2): Local studies ,  Education - general
Research keywords  (8): 教員養成 ,  高等教育の国際化 ,  ノンフォーマル教育 ,  NGO/NPO ,  low-fee private schools for the poor ,  インドの教育政策・制度 ,  南アジア地域研究 ,  比較教育学
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2020 - 2024 Introduction and Transformation of Constructivism View of Learning in Indian Early Childhood Education and Teacher Training
  • 2019 - 2023 International Comparative Study on the Universalization and Disparities of Education in African and Asian Countries
  • 2016 - 2021 インドにおける高等教育の国際化ー学生・教員の移動と質保証
  • 2015 - 2020 Internationalization of Higher Education and the Promotion of "Knowledge Diplomacy" in Asia
  • 2015 - 2018 A Comparative Study on the Development of Trans-national Higher Education and Regional Universities
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Papers (11):
  • Ohba Asayo, Ohara Yuki, Okitsu Taeko. A Critical Review of the Literature on Low-Fee Private Schools: Whose Reality Counts?. Africa Educational Research Journal. 2021. 12. 63-72
  • FUKUYAMA Yuki, OHARA Yuki, WAKIMOTO Takehiro. Development and Evaluation of Video Teaching Material for Active Learning-based Teaching Methods for Faculty. Japan Journal of Educational Technology. 2017. 40. Suppl. 165-168
  • 小原優貴. 「インドにおける非正規学校の動向-貧困層の間で拡大する無認可の低額私立学校-」. 『アジア教育研究報告』. 2014. 13. 33-45
  • SUGIMOTO, Hitoshi, OHARA, Yuuki, KADOMATU, Ai. Progress of Early Childhood Care and Education in South Asia: Examining the Initiatives of Government, NGOs, and the Private Sector. Kyoto University Research Studies in Education. 2013. 59. 73-97
  • Yuki Ohara. Examining the legitimacy of unrecognised low-fee private schools in India: comparing different perspectives. COMPARE-A JOURNAL OF COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION. 2012. 42. 1. 69-90
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MISC (14):
  • 小原 優貴. インドにおける教育のデジタル化とオンライン学習の展開-特集 コロナ禍後の教科書. 大学出版. 2022. 129. 17-21
  • 小原優貴. インド. 二宮皓編『海外教科書制度調査研究報告書』. 2020. 73-82
  • 小原 優貴. 「アジアの高等教育事情IIーダイナミックアジアII ー『知の超大国』を目指すインドの高等教育戦略」. リクルート・カレッジマネジメント. 2017. Vol.205. 55-58
  • 小原 優貴. 民間教育企業によるインドの非正規学校の評価. ノンフォーマル教育に関する国際比較研究. 2016. 1. 104-106
  • 小原 優貴. Policy and Practice of Private Schools in India: The Impact of the Right to Education Act (2009) on Educational Disparities. アフリカ教育研究. 2015. 第6号. 128-130
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Books (22):
  • 教育からみる南アジア社会 : 交錯する機会と苦悩
    玉川大学出版部 2022 ISBN:9784472406225
  • アジア教育情報シリーズ
    一藝社 2021 ISBN:9784863592292
  • 図解インド経済大全 : 政治・社会・文化から進出実務まで : 全11産業分野(73業界)収録版
    白桃書房 2021 ISBN:9784561923060
  • 国際教育開発への挑戦 : これからの教育・社会・理論
    東信堂 2021 ISBN:9784798916712
  • Researching Early Childhood Education for Sustainability
    Routledge 2020
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Lectures and oral presentations  (9):
  • 教育からみる南アジア社会(2)
    (東京大学南アジア地域研究拠点(TINDAS)総括会議(1) 2022)
  • 日本の就学前教育の教員養成(ECCE in Japan and Teacher Training)
    (日本国際協力機構(JICA)課題別研修「乳幼児ケアと就学前教育(アフリカ・中東)」 2021)
  • 教育からみる南アジア社会(1)
    (東京大学南アジア地域研究拠点(TINDAS)総括会議(2) 2021)
  • 南アジアにおける保育の質向上の動向-インドとバングラデシュの事例から
    (日本子ども社会学会第 27 回大会 2021)
  • 誰が教育するか-質をともなう教育普及の実現に向けて
    (国際開発学会第22回春季大会(A7企画「国際教育開発への挑戦」これからの教育・社会・理論) 2021)
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Professional career (1):
  • 博士号(教育学) (京都大学)
Work history (2):
  • 2020/10 - 2023/09 日本学術振興会(お茶の水女子大学) 特別研究員(RPD)
  • 2002/05 - 2004/10 アクセンチュア株式会社 官公庁本部 アナリスト
Committee career (1):
  • 2018/04 - 2020/03 公益財団法人教科書研究センター 海外教科書制度調査研究委員会(インド担当)
Awards (2):
  • 2021/03 - 東京大学 オンライン授業・ハイブリッド授業のグッドプラクティス
  • 2015/09 - The award of the Japanese Association for South Asian Studies “Examining the Legitimacy of Unrecognized Low-fee Private Schools in India: Comparing Different Perspectives”, Compare, vol.42, no.1, Jan. 2012
Association Membership(s) (6):
JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  THE JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL SYSTEM AND ORGANIZATION ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR SOUTH ASIAN STUDIES ,  JAPAN COMPARATIVE EDUCATION SOCIETY ,  イギリス国際比較教育学会(BAICE) ,  アメリカ比較国際教育学会(CIES)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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