Rchr
J-GLOBAL ID:201401083621391799   Update date: Jan. 30, 2024

Sanagi Tomomi

サナギ トモミ | Sanagi Tomomi
Affiliation and department:
Job title: 教授・副学部長
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/00243345.ja.html
Research field  (2): Special needs education ,  Education - general
Research keywords  (30): インクルーシヴ教育 ,  デンマーク ,  地方分権 ,  高等部教育 ,  ラグド・スクール協会 ,  K-ABC ,  SENCo ,  学習支援 ,  特別な教育的ニーズ ,  統合された環境での学習支援 ,  教師用指導書 ,  特別な教育的ニーズ・コーディネーター ,  イギリス教育史 ,  肢体不自由教育 ,  特別支援教育コーディネーター ,  教科書 ,  精神薄弱養護学校 ,  現職教員養成 ,  イギリス ,  地方分権化 ,  職業前教育 ,  共同学習 ,  統合された環境 ,  特別ニーズ教育 ,  作業学習 ,  小学校通常学級 ,  特別支援教育 ,  障害者差別禁止法 ,  文字認知 ,  読時反応検査
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2023 - 2027 多様性を包摂するインクルーシブな後期中等教育の実相に関する国際比較研究
  • 2020 - 2023 コンジョイント分析理論の応用によるインクルーシヴ教育の数理モデル開発
  • 2019 - 2023 後期中等教育におけるインクルーシブ教育の展望とその方略の提言
  • 2015 - 2019 Progress of inclusive education system to overcome the differences of municipal conditions in Denmark
  • 2015 - 2018 Study on construction and management of a new support system for students at compulsory schools
Show all
Papers (38):
  • Tomomi SANAGI. Mathematical model of the increase in the number of students receiving instruction in the resource room. 2023. 22. 1. 11-24
  • Thet Mon Myat, Myint Thu, 眞城知己, 關谷武司. ミャンマーの幼児教育関係者のインクルーシブ教育に対するイメージ. 発達障害支援システム学研究. 2022. 20. 2. 55-64
  • 眞城 知己. イギリスの特別な教育的ニーズに関する教育制度の展開からの示唆. 教育と医学. 2019. 795. 36-42
  • 眞城知己石田, 祥代, 是永 かな子, 真城 知己. 北欧における学齢児支援システムの特徴と課題. 東京成徳大学研究紀要-人文学部・応用心理学部-. 2018. 25. 137-148
  • Tomomi Sanagi. Teachers' Expectation to the Role of Special Needs Coordinator in Japan. International Journal of Humanities and Social Science. 2018. 8. 3. 13-16
more...
MISC (32):
  • 是永 かな子, 石田 祥代, 松田 弥花, 眞城 知己. デンマークの後期中等教育機関におけるインクルーシブ教育制度-Inclusive Education System in Upper Secondary Education in Denmark. 発達障害研究 : 日本発達障害学会機関誌 / 日本発達障害学会 編. 2022. 43. 4. 415-426
  • Promoting Inclusive Education in Bornholm Municipality, Denmark; Focusing on Municipal Reform of 2007. 2019. 18. 1. 67-77
  • A Study of Decentralization and Inclusive Education Reform in Denmark : Focusing on Helsingor Municipality. 2018. 67. 25-38
  • Characteristics and Issues of the Support System for School-Aged Children in Scandinavia. 2018. 25. 125-136
  • 是永かな子, 石田祥代, 眞城知己. Inclusive Education for Children with Intellectual Disabilities in Sweden. 高知大学学術研究報告(Web). 2016. 65
more...
Books (15):
  • インクルーシブな学校をつくる : 北欧の研究と実践に学びながら
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623091027
  • 特別支援教育の授業の理論と実践-通常学校編-
    あいり出版 2018
  • 英国の教育
    東信堂 2017
  • イギリスにおける特別な教育的ニーズに関する教育制度の特質
    風間書房 2017 ISBN:9784759921632
  • 特別支援学校教員採用試験 2015年度版 (教員採用試験シリーズ 306)
    一ツ橋書店 2013 ISBN:4565153068
more...
Education (1):
  • 1989 - 1992 Tsukuba University Post Graduate School for Special Education Division of Special Education
Professional career (2):
  • Ph.D. (Hiroshima University)
  • M.Ed. (Tsukuba University)
Work history (8):
  • 2019/04 - 現在 Kwansei Gakuin University School of Education Professor / Vice Dean
  • 2017/04 - 現在 Kwansei Gakuin University School of Education Professor
  • 2014/04 - 2017/03 Chiba University Department of Special Needs Education, Faculty of Education Professor, Department Leader
  • 2007/04 - 2014/03 Chiba University Department of Special Needs Education, Faculty of Education Associate Professor
  • 2001/01 - 2007/03 Chiba University Department of Special Education, Faculty of Education Associate Professor
Show all
Awards (1):
  • 2021/10 - 日本特別ニーズ教育学会 第1回 日本特別ニーズ教育学会文献賞 眞城知己著「イギリスにおける特別な教育的ニーズに関する教育制度の特質」風間書房
Association Membership(s) (5):
JAPAN-UK EDUCATION FORUM ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF SUPPORT SYSTEM FOR DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  JAPANESE SOCIETY FOR STUDY OF SPECIAL NEEDS EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page