Rchr
J-GLOBAL ID:201501007909573280
Update date: Sep. 24, 2022
shodai yoshihiko
ショウダイヨシヒコ | shodai yoshihiko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
TOTO Ltd.
About TOTO Ltd.
Search "TOTO Ltd."
Homepage URL (1):
http://yoshihiko.shodai.tokyo
Research field (3):
Sensitivity (kansei) informatics
, Business administration
, Statistical science
Research keywords (5):
感性工学
, テキストマイニング
, マーケティングサイエンス
, マーケティングリサーチ
, マーケティング
Papers (6):
Minami Okamoto, Minoru Sato, Yoshihiko Shodai, Masayoshi Kamijo. Identifying the Physical Properties of Showers That Influence User Satisfaction to Aid in Developing Water-Saving Showers. WATER. 2015. 7. 8. 4054-4062
OKAMOTO MINAMI, SATO MINORU, SHODAI YOSHIHIKO. Analysis of Factors Affecting Showering Comfort - Comparison between Japan and Taiwan -. 日本感性工学会論文誌(Web). 2015. 14. 1. 173-180 (J-STAGE)-180
TOYOSADA KANAKO, DEJIMA SATOSHI, SHODAI YOSHIHIKO, SHIMIZU YASUTOSHI. Investigation of Years of Use of Residential Plumbing Equipment. 空気調和・衛生工学会論文集. 2011. 36. 172. 1-7
SHODAI YOSHIHIKO. 自由記述を用いた浴室の好みの評価. 感性工学. 2009. 8. 3. 567-574
SHODAI YOSHIHIKO. 個人差を考慮した浴室の好みの評価. 感性工学. 2008. 8. 1. 53-60
more...
MISC (5):
小代 禎彦. Kansei Engineering in Product Development. 感性工学. 2012. 11. 2. 73-78
OKAMOTO MINAMI, SATO MINORU, SHODAI YOSHIHIKO. 「感性計測評価」シャワーの使用感の定量化研究. 感性工学. 2012. 11. 1. 24-28
高橋 直樹, 小代 禎彦, 小沢 正治. 座談会 リサーチユーザー編 リサーチサービスに求めるもの (特集 マーケティング・リサーチを問い直す). マーケティング・リサーチャー. 2012. 119. 10-18
小代 禎彦. 意志決定のためのマーケティング・サイエンスの実際 (特集 マーケティング戦略の課題解決のための予測とその実際) -- (企業における予測技術の活用の実際). マ-ケティング・リサ-チャ-. 2008. 106. 20-25
SHODAI SADAHIKO. Special planning.Quality assurance.Trend analysis by image Delphi method. 標準化と品質管理. 1990. 43. 12. 31-37
Patents (5):
和風便器用の衛生洗浄装置及びこれを備えた和風便器装置
局部洗浄用のノズル装置及びこれを使用した洗浄機能付き和風便器
洗浄機能付き和風便器
局部洗浄用のノズル装置及びこれを使用した洗浄機能付き和風便器
洗浄水噴射機及び洗浄水噴射機を備える食器洗浄装置
Books (1):
アンケート調査入門
東京図書 2011 ISBN:4489021135
Lectures and oral presentations (22):
ベトナムにおけるハンドシャワーの快適性に関する研究
(空気調和・衛生工学会学術講演会講演論文集 2014)
継続的調査に見る住宅設備と生活意識の変化(特別セッション マーケティング・データからの知識発見(1))
(日本行動計量学会大会発表論文抄録集 2012)
感性語を用いたインテリアイメージとその評価の関連について
(日本感性工学会大会予稿集(CD-ROM) 2012)
インテリアコーディネートの意思決定に関する一考察(特別セッション マーケティング意思決定のための計量分析(1))
(日本行動計量学会大会発表論文抄録集 2011)
シャワーの使用感の定量化研究
(日本感性工学会大会予稿集(CD-ROM) 2011)
more...
Education (2):
2007 - 2015 University of Tsukuba
2004 - 2006 Graduate school of Tsukuba Univ.
Professional career (1):
修士 経営システム科学 (筑波大学)
Work history (2):
2017/10 - 現在 Japan Science and Technology Agency Program founded by Cabinet Office, Government of Japan Associate Program Manager
1988/04 - 現在 TOTO LTD.
Committee career (3):
2007/09 - 現在 日本感性工学会 魅力工学部会長
2006/04 - 現在 日本マーケティング協会 調査研究委員会委員
2007/09 - 2014/08 日本感性工学会 理事
Association Membership(s) (3):
ARCHITECTURAL INSTITUTE OF JAPAN
, JAPAN SOCIETY OF KANSEI ENGINEERING
, THE BEHAVIORMETRIC SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM