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J-GLOBAL ID:201501070474615220   Update date: Feb. 01, 2024

Nakayama Atsuho

ナカヤマ アツホ | Nakayama Atsuho
Affiliation and department:
Job title: Associate professor
Homepage URL  (1): https://kaken.nii.ac.jp/d/r/60434198.ja.html
Research field  (3): Statistical science ,  Business administration ,  Sociology
Research keywords  (17): 行動計量学 ,  Data Science ,  Clustering ,  Visualization ,  Multidimensional scaling ,  Image data analysis ,  テキスト分析 ,  Sparse data ,  Multi-way relationships ,  Triadic distance model ,  Marketing Research ,  Social Listening ,  Brand confusion ,  Consumer Studies ,  店舗内購買行動分析 ,  異文化コミュニケーション ,  質的量的研究法
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2020 - 2023 Deep Learningを活用した広告コンテンツにおけるブランド混同の解明
  • 2019 - 2022 Research on the collaborative BOP strategies between Japanese companies & local NGOs , and sustainable business ecsystems
  • 2019 - 2021 Research on the collaborative BOP strategies between Japanese companies & local NGOs , and sustainable business ecsystems
  • 2016 - 2019 Study of Selection of Model and Proposal of New Method Considering Attribute of Large Complex Data
  • 2015 - 2018 Study on Practically Available Text Minning Technique Based on Kowledge Creation Tool
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Papers (32):
  • Emilia Smolak Lozano, Atsuho Nakayama. Text-Mining Approach to Political Communication on Twitter: The Analysis of the Discourse of Spain’s Principal Political Parties During the European Parliament Elections in 2019. 2021
  • Atsuho Nakayama. Detection of Topics and Time Series Variation in Consumer Web Communication Data. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. 2021. 5. 187-195
  • Atsuho Nakayama, Daniel Baier. Predicting brand confusion in imagery markets based on deep learning of visual advertisement content. Advances in Data Analysis and Classification. 2020. 14. 4. 927-945
  • Atsuho Nakayama, Deguchi Shinji. Non-hierarchical clustering for large data without recalculating cluster center. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. 2020. 71-78
  • Hiroyuki Tsurumi, Junya Masuda, Atsuho Nakayama. Generalizability of relationship between number of tweets about and sales of new beverage products. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. 2020. 377-383
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MISC (9):
  • 鶴見 裕之, 増田 純也, 中山 厚穂. SG1-3 Twitter上のコミュニケーション内容と販売実績の関連性を考慮した顧客開発施策(特別セッション 顧客を開発するマーケティング1). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2014. 42. 80-81
  • 出口 慎二, 中山 厚穂, 高崎 祐哉. SG1-4 大規模データのクラスタリング : クラスタ中心を再計算しない非階層的クラスタリング(特別セッション 顧客を開発するマーケティング1). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2014. 42. 82-83
  • 中山 厚穂, 下川 敏雄, 酒折 文武, 竹村 彰通. SD3-2 JMOOC「統計学講座」の開発(特別セッション 統計教育における「新しい学び」の展開). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2014. 42. 200-201
  • 中山 厚穂. 「マーケティングのデータ分析; 分析手法と適用事例」. 行動計量学. 2013. 40. 1. 73-75
  • 鶴見 裕之, 小木 しのぶ, 中山 厚穂. 誌上ゼミナール テキストマイニング(1)流通業・製造業のためのテキスト・データ活用. 流通情報. 2013. 44. 5. 41-52
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Books (6):
  • マーケティング・リサーチに従事する人のためのデータ分析・解析法 : 多変量解析法と継時調査・時系列データの分析
    学文社 2020 ISBN:9784762029868
  • スタンダード文科系の統計学
    培風館 2018 ISBN:9784563010195
  • データ分析の基礎 : オフィシャルスタディノート : 日本統計学会公式認定
    日本統計協会 2014 ISBN:9784822337773
  • 特許情報のテキストマイニング : 技術経営のパラダイム転換
    ミネルヴァ書房 2011 ISBN:9784623059768
  • Excelソルバー多変量解析-ポジショニング編
    日科技連出版社 2010 ISBN:9784817193056
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Lectures and oral presentations  (20):
  • マーケティングのためのデータ活用
    (マーケティング・サイエンス 2018)
  • Study on Pinpoint Focus Type of Text Mining Technique
    (電子情報通信学会技術研究報告 2017)
  • Webコミュニケーション・データを活用した消費者理解
    (マーケティング・サイエンス 2016)
  • マーケティングにおけるWebコミュニケーションデータ活用の可能性
    (統計関連学会連合大会講演報告集 2016)
  • 「Twitter上の“消費者の声”の内容と販売実績の関係性分析」
    (マーケティング・サイエンス 2015)
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Education (1):
  • 2003 - 2006 Rikkyo (St. Paul’s) University Graduate School of Social Relations Program in Applied Sociology
Professional career (1):
  • 博士(社会学) (立教大学)
Work history (8):
  • 2020/04 - 現在 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Management Associate professor
  • 2018/04 - 2020/03 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Management Associate professor
  • 2018/04 - 2019/03 University of Bayreuth Marketing & Innovation Visiting professor
  • 2010/10 - 2018/03 Tokyo Metropolitan University Department of Business Administration, Graduate School of Social Sciences Associate Professor
  • 2009/04 - 2010/09 Nagasaki University Graduate School of Economics Associate professor
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Awards (5):
  • 2021/07 - Japanese Classification Society Outstanding Paper Award Predicting brand confusion in imagery markets based on deep learning of visual advertisement content
  • 2017/03 - Japanese Classification Society Outstanding Paper Award
  • 2013/11 - 吉田秀夫記念事業財団 第11回助成研究吉田秀雄賞 奨励賞
  • 2008/11 - 吉田秀夫記念事業財団 第6回助成研究吉田秀雄賞第一席
  • 2006/09 - 日本行動計量学会 日本行動計量学会肥田野直・水野欽司賞(奨励賞)
Association Membership(s) (7):
Japan Statistical Society ,  Japan Marketing Research Association ,  Japan Academy of Business Administration ,  Japanese Classification Society ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Operations Research Society of Japan ,  Behaviormetric Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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