Rchr
J-GLOBAL ID:201601005894861148
Update date: Apr. 05, 2024
Katsumata Sotaro
カツマタ ソウタロウ | Katsumata Sotaro
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
https://kaken.nii.ac.jp/d/r/80613588.ja.html
Research field (1):
Commerce
Research keywords (3):
ユーザーイノベーション
, 消費者行動論
, マーケティング
Research theme for competitive and other funds (12):
- 2021 - 2025 複合市場群を分析対象とした市場の創造・成長・変質に関する研究
- 2021 - 2024 ソーシャルビジネスの展開とソーシャル・アントレプレナーシップの統合的研究
- 2021 - 2023 危機がもたらす市場の変容とレジリエンス
- 2017 - 2021 Multifaceted empirical study of market emergence and maturation processes
- 2016 - 2019 Refinement of user innovation and corporate management
- 2016 - 2017 市場成熟化と新製品開発戦略への示唆
- 2015 - 2017 ゲームを取り巻く企業と消費者の社会的相互作用
- 2015 - 2016 携帯情報端末を活用した消費者発信型イノベーションに関する研究
- 2013 - 2015 Applying Consumer Behavior Theories to Customer Relationship Management
- 2012 - 2014 消費者の製品カテゴライゼーションを起点とする市場構造分析-競争市場構造におけるマーケティング・コミュニケーション戦略-
- 2011 - 2012 Analyzing advanced cases of customer relationship management and reconstructing the related theories
- 2009 - 2010 CRMにおける、顧客行動のモデル化に関する研究
Show all
Papers (73):
-
Yanxi Yi, Wangshuai Wang, Sahar Karimi, Sotaro Katsumata, Lu (Monroe) Meng. Keeping distance! How infectious disease threat lowers consumers' attitudes toward densely displayed products. Psychology & Marketing. 2024
-
中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦. 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析. マーケティング・サイエンス. 2024. 31. 1. 9-37
-
Yanqin Zeng, Sotaro Katsumata, Qingyu Zhang, Xi Li. Organizational inclusion and sustainable development: An empirical evidence from the context of Eastern culture. Sustainable Development. 2024
-
Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto, P.K. Kannan. Brand competitiveness and resilience to exogenous shock: Usage of smartphone apps during the COVID-19 pandemic. Journal of Retailing and Consumer Services. 2023. 75. 103453-103453
-
Chiharu Shimizu, Sotaro Katsumata. Embedded lead users in the organization and consumer lead users in the market. Annals of Business Administrative Science. 2023. 22. 5. 75-89
more...
MISC (2):
-
Sotaro Katsumata, Seungjin Kim. The Text-Score Allocation Model: Finding Latent Topics of Online Review Documents and Multi-Item Ratings. Discussion Papers In Economics And Business Graduate School of Economics, Osaka University. 2020. 20. 01
-
勝又壮太郎, 一小路武安. 「達成」と「共有」~ゲームユーザーがもつ2つの志向性~. ファミ通モバイルゲーム白書2017. 2016. 30-33
Books (5):
-
Rによるマーケティング・データ分析 : 基礎から応用まで
新世社,サイエンス社(発売) 2023 ISBN:9784883843671
-
マーケティング
日本評論社 2022 ISBN:9784535806153
-
メガマーケティングによる市場創造戦略 : 携帯音楽配信サービスの誕生
日本評論社 2020 ISBN:9784535559448
-
競争を味方につけるマーケティング:脱コモディティ化のための新発想
有斐閣 2016 ISBN:9784641164680
-
コンテンツ産業における消費者の生産活動
ミネルヴァ書房 2013 ISBN:9784623066773
Education (3):
- 2008 - 2011 The University of Tokyo Graduate School of Economics
- 2005 - 2007 The University of Tokyo Graduate School of Economics
- 2001 - 2005 University of Tsukuba School of Science and Engineering College of Policy and Planning Sciences
Professional career (1):
Work history (5):
- 2023/05 - 現在 Osaka University Graduate School of Economics Professor
- 2015/04 - 2023/04 Osaka University Graduate School of Economics Associate Professor
- 2021/08 - 2022/08 University of Maryland Robert H. Smith School of Business Visiting Associate Professor
- 2011/10 - 2015/03 Nagasaki University Faculty of Economics Associate Professor
- 2011/04 - 2011/09 Nagasaki University Faculty of Economics Assistant Professor
Committee career (6):
Awards (15):
- 2023/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2023 / ベストペーパー賞 消費者のメンタルアカウンティングにおける心理的所有感の価値拡大効果
- 2022/06 - 組織学会 第38回 組織学会高宮賞(論文部門)
- 2020/10 - 日本消費者行動研究学会 研究奨励賞(青木幸弘賞)
- 2019/12 - 日本マーケティング・サイエンス学会 JIMSベストポスター賞
- 2019/06 - 日本商業学会 優秀論文賞
- 2018/06 - The Japan Society of Information and Communication Research JSICR Best Paper Award Finalist
- 2017/11 - Osaka University Osaka University
- 2017/05 - Emerald Publishing Limited Outstanding Paper, 2017 Emerald Literati Network Awards for Excellence
- 2014/11 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 助成研究 準吉田秀雄賞(常勤研究者の部)
- 2012/09 - 日本オペレーションズ・リサーチ学会 事例研究賞
- 2011/07 - 経営科学系研究部会連合協議会主催 平成22年度データ解析コンペティション 一般部門最優秀賞
- 2011 - 野村総合研究所 マーケティング分析コンテスト 2011 最優秀賞
- 2011 - 日本消費者行動研究学会 優秀論文賞
- 2009/01 - 宣伝会議・野村総合研究所共催 マーケティング分析コンテスト 2008 最優秀賞
- 2006/03 - 経営科学系研究部会連合協議会 平成17年度データ解析コンペティション 学生部門最優秀賞
Show all
Return to Previous Page