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J-GLOBAL ID:201601005894861148   Update date: Apr. 05, 2024

Katsumata Sotaro

カツマタ ソウタロウ | Katsumata Sotaro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://kaken.nii.ac.jp/d/r/80613588.ja.html
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): ユーザーイノベーション ,  消費者行動論 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2021 - 2025 複合市場群を分析対象とした市場の創造・成長・変質に関する研究
  • 2021 - 2024 ソーシャルビジネスの展開とソーシャル・アントレプレナーシップの統合的研究
  • 2021 - 2023 危機がもたらす市場の変容とレジリエンス
  • 2017 - 2021 Multifaceted empirical study of market emergence and maturation processes
  • 2016 - 2019 Refinement of user innovation and corporate management
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Papers (73):
  • Yanxi Yi, Wangshuai Wang, Sahar Karimi, Sotaro Katsumata, Lu (Monroe) Meng. Keeping distance! How infectious disease threat lowers consumers' attitudes toward densely displayed products. Psychology & Marketing. 2024
  • 中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦. 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析. マーケティング・サイエンス. 2024. 31. 1. 9-37
  • Yanqin Zeng, Sotaro Katsumata, Qingyu Zhang, Xi Li. Organizational inclusion and sustainable development: An empirical evidence from the context of Eastern culture. Sustainable Development. 2024
  • Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto, P.K. Kannan. Brand competitiveness and resilience to exogenous shock: Usage of smartphone apps during the COVID-19 pandemic. Journal of Retailing and Consumer Services. 2023. 75. 103453-103453
  • Chiharu Shimizu, Sotaro Katsumata. Embedded lead users in the organization and consumer lead users in the market. Annals of Business Administrative Science. 2023. 22. 5. 75-89
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MISC (2):
  • Sotaro Katsumata, Seungjin Kim. The Text-Score Allocation Model: Finding Latent Topics of Online Review Documents and Multi-Item Ratings. Discussion Papers In Economics And Business Graduate School of Economics, Osaka University. 2020. 20. 01
  • 勝又壮太郎, 一小路武安. 「達成」と「共有」~ゲームユーザーがもつ2つの志向性~. ファミ通モバイルゲーム白書2017. 2016. 30-33
Books (5):
  • Rによるマーケティング・データ分析 : 基礎から応用まで
    新世社,サイエンス社(発売) 2023 ISBN:9784883843671
  • マーケティング
    日本評論社 2022 ISBN:9784535806153
  • メガマーケティングによる市場創造戦略 : 携帯音楽配信サービスの誕生
    日本評論社 2020 ISBN:9784535559448
  • 競争を味方につけるマーケティング:脱コモディティ化のための新発想
    有斐閣 2016 ISBN:9784641164680
  • コンテンツ産業における消費者の生産活動
    ミネルヴァ書房 2013 ISBN:9784623066773
Education (3):
  • 2008 - 2011 The University of Tokyo Graduate School of Economics
  • 2005 - 2007 The University of Tokyo Graduate School of Economics
  • 2001 - 2005 University of Tsukuba School of Science and Engineering College of Policy and Planning Sciences
Professional career (1):
  • 博士(経済学) (東京大学)
Work history (5):
  • 2023/05 - 現在 Osaka University Graduate School of Economics Professor
  • 2015/04 - 2023/04 Osaka University Graduate School of Economics Associate Professor
  • 2021/08 - 2022/08 University of Maryland Robert H. Smith School of Business Visiting Associate Professor
  • 2011/10 - 2015/03 Nagasaki University Faculty of Economics Associate Professor
  • 2011/04 - 2011/09 Nagasaki University Faculty of Economics Assistant Professor
Committee career (6):
  • 2019/10 - 現在 組織学会 「組織科学」シニアエディター
  • 2019/07 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 理事(庶務・研究担当)
  • 2019/04 - 現在 日本マーケティング学会 ジャーナル編集委員
  • 2018/06 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2015/05 - 現在 日本行動計量学会 和文誌編集委員
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Awards (15):
  • 2023/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2023 / ベストペーパー賞 消費者のメンタルアカウンティングにおける心理的所有感の価値拡大効果
  • 2022/06 - 組織学会 第38回 組織学会高宮賞(論文部門)
  • 2020/10 - 日本消費者行動研究学会 研究奨励賞(青木幸弘賞)
  • 2019/12 - 日本マーケティング・サイエンス学会 JIMSベストポスター賞
  • 2019/06 - 日本商業学会 優秀論文賞
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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