Rchr
J-GLOBAL ID:201701007691737310   Update date: Jul. 26, 2022

SAKAMOTO Jun

サカモト ジュン | SAKAMOTO Jun
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (2): Economic history ,  Business administration
Research keywords  (5): コンテンツ産業 ,  クリエイティブ産業 ,  組織文化 ,  経営文化 ,  経営史
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 2022 企業の多角化とメディアミックスの経営史:日本クリエイティブ産業企業の比較研究
Papers (7):
  • Jun SAKAMOTO. Globalisation in the Brewing Industry through Merger and Acquisition. 2018. 23. 1. 115-137
  • Jun SAKAMOTO. Competition, Merger and Cultural Aspect in the European Brewing Industry: the Beginning of the Internationalisation of Heineken and Carlsberg in the 1960s. Meiji University. 2016. 1-127
  • The Formation and Development of Music Industry in the Post-war Japan : through Analysing the Quantitative Data of the Recorded Music Media and Music Genres. 2012. 37. 47-66
  • 坂本 旬. 「日常」を構成する心性・ハビトゥス・プラティック:ルーティンとの比較を通じて. 経営学研究論集. 2012. 36. 89-103
  • 坂本 旬. 「アナール」学派と経営史:経営史における「文化」概念検討をめざして. 経営学研究論集. 2011. 34. 59-76
more...
MISC (4):
  • 坂本 旬. 地域経済ウォッチング:ヨーロッパ統合史のなかのイギリス. いわき民報. 2017
  • Hikaru KONDO, Kenichi MIYATA, Jun SAKAMOTO. Development of the Nintendo Media Mix Strategy: Globalizing Pikachu through Emergent and Deliberate Strategies. 21st Annual Conference of EBHA, Proceeding. 2017. 1-34
  • 坂本 旬. 出版時評:ポピュリズムとは何か. いわき民報. 2017
  • Jun SAKAMOTO. Organisational Construction and Internationalisation in the 1960s: A Comparative Study of Heineken and Carlsberg. 16th Annual Conference of European Business History Association, Proceeding. 2012. 1-18
Books (1):
  • グローバル企業:国際化・グローバル化の歴史的展望
    文眞堂 2017 ISBN:9784830949180
Lectures and oral presentations  (9):
  • The Role of Middlemen in Creative Industries as Story Sellers: Mediamixing Mobile Suit Gundam during the 1980s in Japan
    (22nd Annual Conference of EBHA 2018 2018)
  • いわき物産の風評被害克服のための販売ルート開拓についての調査
    (地域振興戦略研究所第三回調査研究発表会 2018)
  • ユニリーバの国際展開とその失敗:1960年代のアルコール飲料産業進出を中心として
    (経営史学会関東部会九月例会 2017)
  • Development of the Nintendo Media Mix Strategy: Globalizing Pikachu through Emergent and Deliberate Strategies
    (21th Annual Conference of EBHA 2017 2017)
  • ヨーロッパ・ビール産業における国際化の端緒;1960年代におけるハイネケンとカールスベアを中心として
    (経営史学会関東部会十一月例会 2016)
more...
Education (3):
  • 2008 - 2016 Meiji University Graduate School of Business Administration
  • 2005 - 2008 Meiji University Graduate School of Business Administration
  • 2001 - 2005 Meiji University School of Commerce Department of Commerce
Professional career (2):
  • Ph.D. (Meiji University)
  • 博士(経営学) (明治大学)
Work history (7):
  • 2019/04 - 現在 Chiba University of Commerce Faculty of Policy Informatics lecturer
  • 2014/09 - 現在 Keiai University Faculty of International Studies
  • 2014/04 - 現在 Keiai University Faculty of Economics
  • 2017/04 - 2019/03 Higashinippon International University
  • 2016/04 - 2017/03 Meiji University School of Business Administration
Show all
Association Membership(s) (4):
European Business History Association ,  JAPAN ASSOCIATION FOR MANAGEMENT SYSTEMS ,  THE SOCIO-ECONOMIC HISTORY SOCIETY ,  BUSINESS HISTORY SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page