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J-GLOBAL ID:201701016441783340   Update date: Mar. 01, 2024

KITAMURA Michio

Kitamura Michio | KITAMURA Michio
Affiliation and department:
Job title: Research Fellow
Research field  (4): Local studies ,  Tourism studies ,  Local studies ,  Local studies
Research keywords  (7): Experience Marketing ,  Destination Marketing ,  Tourism Marketing ,  Public Relations in the Public Sector ,  Government Public Relations ,  Regional Public Relations ,  Regional Policy
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 2023 Theory Building and Method Design in the Fusion of Destination Marketing and Experiential Marketing
Papers (57):
  • Kitamura Michio. Axioms and Categories of Tourist Experience Value: Case Study of Eastern Hokkaido (Revised Paper). The Journal of International Media, Communication, and Tourism Studies. 2023. 37. 3-35
  • Kitamura Michio. Elucidation of the Structure of Tourist Experience Value in Hokkaido Destinations. The Journal of International Media, Communication, and Tourism Studies. 2023. 36. 55-82
  • 北村 倫夫. ツーリスト経験価値の公理とカテゴリーに関する実証研究:ひがし北海道デスティネーションのケーススタディ <撤回論文>. 国際広報メディア・観光学ジャーナル. 2022. 34. 3-33
  • Kitamura Michio. Axioms and Comprehensive Categories of Tourist Experience and Value Consciousness: A Basic Theory of Experience Value Marketing for Tourism Destinations. The Journal of International Media, Communication, and Tourism Studies. 2021. 33. 61-83
  • 北村 倫夫. 自治体によるマーケティング型国際広報のススメ. 自治体国際化フォーラム. 2021. 382. 34-34
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Books (7):
  • 観光創造へのアプローチ
    北海道大学 2006
  • ASP・IDC活用による電子自治体アウトソーシング実践の手引き
    日経BP社 2006
  • ユビキタス・ネットワークと新社会システム
    野村総合研究所 2002
  • 社会実験 市民協働のまちづくり手法
    野村総合研究所 1999
  • 情報世紀の育都論
    野村総合研究所 1993
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Lectures and oral presentations  (23):
  • 上下水道事業における“戦略的な広報”のすすめ
    (豊田市上下水道局部局研修会講演 2023)
  • コロナ後を見据えた北海道の観光戦略を考える ~世界水準のデスティネーション・マーケティングの実践~
    (国土交通省北海道開発局「令和5年度観光行政研修」講演 2023)
  • 道東のシン・ツーリスト経験価値からマーケティング方策を考える道すじ
    (ひがし北海道自然美への道DMO 観光寺子屋応用演習 2023)
  • 世界水準のデスティネーション・マーケティングの真の姿と勘どころを学ぶ
    (ひがし北海道自然美への道DMO 観光寺子屋基礎講座 2023)
  • 世界水準のデスティネーション・マーケティングの真の姿と勘どころを学ぶ
    (ひがし北海道自然美への道DMO 観光寺子屋基礎講座 2022)
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Education (2):
  • 1976 - 1981 Hokkaido University School of Economics and Business Administration Department of Business Administration
  • 1978 - 1979 The University of Massachusetts Amherst
Work history (7):
  • 2023/04 - 現在 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication Research Fellow / Former Professor
  • 2021/04 - 2023/03 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication Specially Appointed Professor
  • 2017/03 - 2021/03 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication Professor
  • 2013/04 - 2017/02 Hokkaido University Nitobe College Fellow
  • 2007/04 - 2017/02 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication Visiting Professor
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Committee career (15):
  • 2023/09 - 現在 Waterworks and Sewer Department of Toyota City Public Relations Strategy Advisor
  • 2023/06 - 現在 Research Institute for Local Government Research Advisor
  • 2020/04 - 現在 The Road to Natural Beauty for Eastern Hokkaido DMO Destination Marketing Advisor
  • 2019/05 - 現在 Hokkaido District Transport Bureau / Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism Hokkaido Adventure Travel Marketing Strategy Committee Member
  • 2018/09 - 現在 Hokkaido District Transport Bureau / Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism Member of Hokkaido Inbound Tourism Liaison and Coordination Council
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Association Membership(s) (4):
Japan Marketing Academy ,  NPO SOCIETY FOR TOURISM INFORMATICS ,  JAPAN SOCIETY FOR CORPORATE COMMUNICATION STUDIES ,  情報文化学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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