Rchr
J-GLOBAL ID:201701021275185947   Update date: Feb. 14, 2024

TAKASHI FUKUDA

フクダ タカシ | TAKASHI FUKUDA
Affiliation and department:
Papers (9):
  • 福田 孝. 雲州本「後撰和歌集」について. 汲古. 2016. 69. 14-21
  • An interpretation of poem No.3904 in Manyousyu. 2015. 六十一. 三・四. 38-45
  • An interpretation of poem No.1272 in Manyousyu. 2014. 六十. 三・四. 56-59
  • 古典和歌の教材化ー『古今和歌集』「梅」の歌群を用いつつー. 月刊国語教育研究. 2013. 494. 50-57
  • 後撰和歌集巻一九・二十の歌群構成について. 日本語と日本文学. 2011. 52
more...
MISC (6):
  • A study of the apostil of different text in Horikawa text Gosen Wakasyu. 2016. 第三号. 3-16
  • A study of Horikawa text Gosen Wakasyu. 2015. 二. 3-18
  • A Discussion about the Type Notation of the Archaic Prose Style Text. 2014. 1. 94-103
  • 古文教育の一側面と古文本文の表記の仕方について. 武蔵野文学館紀要. 2013. 3. 153-166
  • 紀行文「源氏ゆかりの地をたずねて-常陸野をゆく」. 「国文学 解釈と鑑賞」別冊「源氏物語の鑑賞と基礎知識」No.6「東屋」. 1999
more...
Books (3):
  • How to Enjoy Reading Japanese Classic Literature
    2015
  • 源氏物語の鑑賞と基礎知識 No.25「浮舟」
    至文堂 2002
  • 源氏物語のディスク-ル
    書肆風の薔薇 1990 ISBN:4891762349
Lectures and oral presentations  (8):
  • 堀河本「後撰和歌集」の本文の性質について
    (和歌文学会第六十回大会 2014)
  • 古文学習に抵抗感を持たせないために
    (全国大学国語教育学会 第126回 名古屋大会 2014)
  • 古典教材としての『竹取物語』
    (全国大学国語教育学会 第125回 広島大会 2013)
  • 古典文法の指導を考え直すー佐伯梅友に倣いつつー
    (全国大学国語教育学会 第124回 弘前大会 2013)
  • 古文教材の考え方について
    (全国大学国語教育学会 第123回 富山大会 2012)
more...
Works (3):
  • 夢のディスクール
    2001 -
  • 文章史における『竹取物語』
    1997 -
  • 古典授業におけるいわゆる過去の助動詞「き」の扱い方について
    1995 -
Education (2):
  • 1983 - 1987 University of Tsukuba
  • 1979 - 1983 University of Tsukuba
Professional career (2):
  • 文学士 (筑波大学)
  • 文学修士 (筑波大学大学院)
Work history (3):
  • 2017/04/01 - 現在 Musashino University Faculty of Literature, Department of Japanese Literature and Culture
  • 2012/04/01 - 2017/03/31 Musashino University Faculty of Literature, Department of Japanese Literature and Culture
  • 2012/04/01 - 2014/03/31 Musashino University of Language and Culture, Graduate School
Association Membership(s) (6):
解釈学会 ,  国語教育学会 ,  全国大学国語教育学会 ,  和歌文学会 ,  日本語学会 ,  中古文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page