研究者
J-GLOBAL ID:200901014354014903   更新日: 2022年09月27日

広瀬 盛一

ヒロセ モリカズ | Hirose Morikazu
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (3件): 商学 ,  商学 ,  商学
研究キーワード (7件): コーポレートレピュテーション ,  コーポレートコミュニケーション ,  モバイルマーケティング ,  モバイル広告 ,  経験価値 ,  コミュニケーション ,  広告
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • モバイルマーケティング
論文 (63件):
  • Keiya Tabe, Morikazu Hirose. How utilitarian and hedonic benefits generate coupon usage: Multi-group comparison with consumer activism. Global Marketing Conference at Singapore Conference Proceedings. 2014
  • Kimiyoshi Nakamura, Kei Mineo, Keiya Tabe, Morikazu Hirose. The effectiveness of adopting co-creators in advertising strategy. ICORIA 2014 Conference Proceedings. 2014
  • Morikazu Hirose, Takahiro Enjoji. The impact of consumer knowledge on attitude and word-of-mouth. ICORIA 2014 Conference Proceedings. 2014
  • Keiya Tabe, Kei Mineo, Ying Xu, Morikazu Hirose. How do green claims improve CSR and advertising perceptions?. ICORIA 2014 Conference Proceedings. 2014
  • 円城寺 敬浩, 広瀬 盛一. How a corporate reputation impacts on investment behavior: The case of B to B corporate advertising. 富士論叢. 2013
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MISC (11件):
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書籍 (21件):
  • Branding Asian Cities: Strategy and Practice 2010
    Communication University of China 2012
  • Advances in Advertising Research (Vol. 2): Breaking New Ground in Theory and Practice (European Advertising Academy) (Volume 2)
    2011
  • 2011 基礎から学べる広告の総合講座
    日経広告研究所 2010
  • Advertising Research: Message, Medium and Context
    Garant Uitgevers N V 2009
  • 2009基礎から学べる広告の総合講座
    日経広告研究所 2009
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委員歴 (3件):
  • - 現在 Journal of Global Scholars of Marketing Science E
  • - 現在 Journal of Global Fashon Marketing Editorial Review Board
  • - 現在 日本広告学会 理事、常任理事
受賞 (2件):
  • 2006/10 - AAA リサーチフェローシップ モバイルマーケティングコミュニケーションに対する消費者反応
  • 2000/01 - 日本フードサービス学会 奨励賞 ブランド構築における広告とセールス・プロモーション
所属学会 (7件):
日本広報学会 ,  EAA ,  AAA ,  日本フードサービス学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会
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