研究者
J-GLOBAL ID:200901014861804614   更新日: 2022年09月15日

Veinot Nicholas A

ニコラス ヴィノ | Veinot Nicholas A
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (3件): 外国語教育 ,  英語学 ,  言語学
研究キーワード (4件): 外国語教育 ,  英語学 ,  Foreign language education ,  English studies
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2008 - 2010 EFL Learner Motivation
  • 2008 - 2010 EFL Learner Motivation
  • 2007 - 2007 Second Language Reading Strategies
  • 2007 - East-coast Canadian English Dialects
  • East-coast Canadian English Dialects
全件表示
MISC (4件):
  • Veinot Nicholas. Making sense of the confusion surrounding the effects of bilingualism. 常葉学園大学研究紀要 外国語学部. 2010. 26. 26. 113-120
  • Nicholas Veinot. The Importance of Input. Tokoha Gakuen University Research Review Faculty of Foreign Studies. 2009. 25. 143-150
  • Veinot Nicholas. Evaluating second language teaching methods. 常葉学園大学研究紀要 外国語学部. 2008. 24. 24. 119-128
  • Steven T. Urick, Nicholas A. Veinot. Critical Reading Strategies and Second Language Teaching. Canadian Content. 2007. 17. 2. 8-11
講演・口頭発表等 (2件):
  • Learner Motivation and EFL Achievement in Japan
    (JALT 2009 Annual Conference)
  • Critical Reading Strategies
    (JALT 2007 Annual Conference)
学歴 (2件):
  • - 2000 Dalhousie University Arts Sociology
  • University of Southern Queensland Master of TESOL (Teaching English as a Second Language)
学位 (1件):
  • Bachelor of Arts (Dalhousie University)
所属学会 (3件):
JACET (The Japan Association of College English Teachers) ,  ACTJ (Association of Canadian Teachers in Japan) ,  JALT (The Japan Association for Language Teaching)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る