研究者
J-GLOBAL ID:200901022376356274   更新日: 2012年12月26日

奥野 貴司

オクノ タカシ | Okuno Takashi
研究分野 (1件): 図書館情報学、人文社会情報学
研究キーワード (2件): 広告効果論 ,  Advertising Efficacy
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 情報化社会の進展と広告効果
  • The Advance of Society into the information Age and the Effectiveness of Advertising.
MISC (4件):
  • 多チャンネル時代の到来とCM表現-専門情報と総合情報の二極化に学ぶ. 日経広告研究所報. 1997. 173. 18
  • Specialized vs General TV Commercials. The Advent of the Multi-channel Age. Bulletin of Nikkei Advertising Reserch Institute. 1997. 173. 18
  • 情報化社会の進展と広告効果-広告効果の現状から見たマスメディアとインタラクテイブメディア-. 目白大学人文学部紀要. 1995. 1. 11
  • The Advance of Society into the information Age and the Effectiveness of Advertising -An Examination of Mass Media and Interactive Media from the Standpoint of Advertising Efficacy-. Journal of Humanities Mejiro University (Language and Culture). 1995. 1. 11
書籍 (6件):
  • 広告表現バイブル
    TBSブリタニカ 1997
  • How to Be Advertising Copywriter
    TBS BRITANNICA 1997
  • 知ってるつもりのコミュニケーション
    ダイヤモンド社 1992
  • Corporate and Consumer Communication.
    Diamond-sha. 1992
  • 成功するCM戦略24章
    誠文堂新光社 1978
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学歴 (2件):
  • - 1958 慶應義塾大学 文学部 哲学科
  • - 1958 慶應義塾大学
経歴 (1件):
  • 目白大学 人文学部 現代社会学科 教授
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