研究者
J-GLOBAL ID:200901042180880570
更新日: 2022年08月27日
リース ゴードン
リース ゴードン | Rees Gordon
所属機関・部署:
職名:
准教授
ホームページURL (1件):
http://www.yokkaichi-u.ac.jp
研究キーワード (1件):
Technology in Learning
競争的資金等の研究課題 (1件):
論文 (9件):
-
リース ゴードン. Using Reader's Theater and Drama to Develop Presentation Skills and Deepen Understanding. 四日市大学総合政策学部論集. 2017. 16. 2
-
リース ゴードン. Good Morning World: Using Drama to Teach Presentation Skills, Reduce Anxiety and Build Confidence. 四日市大学総合政策学部論集. 2016. 16. 1. 21-32
-
リース ゴードン. Integrating Drama into Required English Communication Courses. 四日市大学総合政策学部論集. 2016. 15. 2. 73-96
-
リース ゴードン. Content-Based Instruction (CBI) -文献レビューと導入事例. 四日市大学総合政策学部論集. 2014. 13. 1-2. 27-50
-
リース ゴードン. Using Drama to Motivate "Reluctant" EFL Learners. 四日市大学総合政策学部論集. 2013. 12. 1-2. 49-64
もっと見る
MISC (4件):
-
大学言語講座で文化を教えること : 日本語教授法に重点をおいた文学論表および教室指導の論理的展開). (コーネル大学大学院東洋学部). 1999
-
Teaching Culture in University Level Language Courses : A Literature Review and Theoretical Implications for Classroom Teaching with a Focus on Japanese Language Pedagogy. Asian Studies Department Cornell University Graduate School. 1999
-
三重県市町村プロフィールガイドブック. 三重県知事公室国際課. 1994
-
Pathways : An Exploration of the 69 Cities, Towns and Villages of Mie Prefecture. Mie Prefecture Office of the Governor's International Affairs Division. 1994
講演・口頭発表等 (10件):
-
Using Reader's Theater to Build Presentation Skills and Transform the Classroom into a Collaborative Community
(2016 JALT Nagoya- SD&D SIG Forum 2016)
-
Getting Started with Reader's Theater: Developing Presentation Skills and Building Confidence
(JALT 2016 PanSIG Okinawa- Speech, Drama and Debate SIG Forum 2016)
-
Using Drama and Role-play to Boost Student Confidence and Help Build a Classroom Community
(Okinawa JALT/JALT SD&D SIG Speech, Drama and Debate Conference in Okinawa 2015)
-
Drama Activities for Low-Level Learners (workshop)
(JALT Yokohama chapter meeting 2015)
-
Integrating Drama into Required English Communication Courses
(JALT Yokohama chapter meeting 2015)
もっと見る
Works (1件):
-
Master Plan Study for Industrial Pollution Prevention in Viet Nam(Wastewater)
1999 - 2000
学歴 (4件):
- - 1999 コーネル大学大学院 東洋学部 東アジア研究
- - 1999 Cornell University Graduate School Graduate School, Division of Letters Japanese Studies and Foreign Language Pedagogy
- - 1991 オレゴン大学 経営管理学部 経営学
- - 1991 University of Oregon Faculty of Management Management
学位 (2件):
- 学士 (経営学) (オレゴン大学)
- 修士課程 (東洋学) (コーネル大学大学院)
経歴 (5件):
- 2001/04 - 現在 四日市大学 総合政策学部 准教授
- 1999 - 2001 財団法人 国際環境技術移転研究センター 調査研究部-調査研究活動
- 1999 - 2001 International Center for Environmental
- Research Division-Coordinator
- Technology Transfer(ICETT) Surveys and
受賞 (1件):
- 1998 - Selected to participate in the Nambu Foundation Summer Internship Program
所属学会 (4件):
CELES
, 全国語学教育学会
, TESOL
, TESOL
前のページに戻る