鴨川 明子, 吉田 重和, 佐藤 裕紀. A Comparative Analysis of Teacher Professional Development - with a focus on TALIS 2013 -. 比較・国際教育学論集. 2020. 第8号. 41-76
佐藤, 裕紀, 長島, 啓記, 日暮, トモ子, 吉田, 重和. 比較教育研究における国際標準教育分類(ISCED)活用の可能性 -ISCED2011の成立経緯・特徴・課題--Using the International Standard Classification of Education on Comparative Education Research: The Background, Features and Challenges of ISCED 2011. 早稲田教育評論. 2019. 33. 1. 81-100
吉田, 重和, 佐藤, 裕紀. ISCED(国際教育標準分類)を用いた比較教育分析の試み: 学校種間の接続を検討事例として-Effects of the International Standard Classification of Education (ISCED) in Comparative Education Analysis: Focusing on "Articulation" between Schools in Secondary Education. 早稲田教育評論. 2018. 32. 1. 95-107