研究者
J-GLOBAL ID:200901057494577348
更新日: 2024年04月14日
マツァレリ セルジョ
マツァレリ セルジョ | Mazzarelli Sergio
所属機関・部署:
職名:
講師
研究分野 (5件):
教育工学
, 外国語教育
, 英文学、英語圏文学
, ヨーロッパ文学
, 哲学、倫理学
研究キーワード (6件):
ムードル
, ヨーロッパ言語共通参照枠
, ヨーロッパ言語ポートフォリオ
, Computer-Assisted Language Learning
, シェイクスピア
, English Literature
論文 (12件):
-
Sergio Mazzarelli. Audio-Recorded Speaking Assignments and Feedback via Moodle: Teacher and Student Perceptions. The Kwassui Bulletin. 2023. 66. 11-25
-
Sergio Mazzarelli. Listening Journals: A Valuable Addition to Listening Classes. The Kwassui Bulletin: Faculty of Humanities. 2018. 61. 23-36
-
Mazzarelli Sergio. The European Language Portfolio, Moodle, and Peer Evaluation: A Simplified Approach. 活水論文集. 文学部編. 2016. 59. 93-107
-
Sergio Mazzarelli. Using the European Language Portfolio and Moodle to Enhance Presentation Skills. The Kwassui Review. 2015. 58. 105-122
-
Sergio Mazzarelli. A Summary of a Teacher's Experiences with Audio and Video in Moodle. The Kwassui Review. 2014. 57
もっと見る
書籍 (2件):
-
シェイクスピアを読み直す
研究社 2001 ISBN:4327471992
-
Hot Questrists After the English Renaissance: Essays on Shakespeare and His Contemporaries
AMS Press 2000 ISBN:0404623379
講演・口頭発表等 (16件):
-
Using Listening Journals to Foster Learner Autonomy
(Fukuoka JALT Chapter Meeting 2018)
-
Peer Evaluation Using Moodle
(Nagasaki JALT Chapter Meeting 2015)
-
Fostering Learning Autonomy with the European Language Portfolio
(Nagasaki JALT Chapter Meeting 2015)
-
Facilitating Self- and Peer Assessment
(40th JALT International Conference on Language Teaching and Learning, Tsukuba 2014)
-
Video Recording and Moodle to Aid the ELP in Presentation-Based Courses
(Critical, Constructive Assessment of CEFR-Based Language Teaching in Japan and Beyond, Nagoya 2014)
もっと見る
学歴 (2件):
- 1992 - 1996 University of Birmingham Shakespeare Institute Ph.D. in English Literature
- 1991 - 1992 University of Birmingham Shakespeare Institute M.A. in Shakespeare Studies
学位 (2件):
- 文学博士 (バーミンガム大学(英国))
- 文学修士 (バーミンガム大学(英国))
経歴 (1件):
- 1997/04 - 現在 活水女子大学 英語学科 講師
所属学会 (1件):
Japan Association for Language Teaching
前のページに戻る