高野 慎太郎, 津山 直樹, 成田 喜一郎, 上條 由貴. アクティブ・ラーニングの再検討に向けた「人間史」学習のカリキュラム創発 : 教科横断型実践の事例検討を通して-Curriculum Emergency of Jinkanshi Class Toward Rethinking "Active Learning" : Through a Case Study of Cross Curriculum Practice. 生活大学研究 = Bulletin of Jiyu Gakuen College of Liberal Arts. 2022. 7. 1. 82-101
成田 喜一郎. 深層からの「崩壊露呈」ともう一つの深層からの「覚醒開眼」との狭間に立つ : 学びの「創発(emergence)」への気づき : Holistic Education/Care 2020-Being between "collapse/exposure" from the deep layer and "awakening/eye-opening" from another deep layer : Awareness of "Emergence" in Learning : Holistic Education/Care 2020. ホリスティック教育/ケア研究 = Studies in holistic education/care. 2021. 24. 1-16
成田 喜一郎. 「帰国子女」からの問いかけと教師の応答経験の有意味性 : オートエスノグラフィー1978-2006を中心に-Questions from 'Returnees' and the Significance of Teachers' Response Experiences : Autoethnographic Research 1978-2006. 国際理解教育 = International education / 日本国際理解教育学会 編. 2020. 26. 13-22