研究者
J-GLOBAL ID:200901081339191970   更新日: 2023年03月01日

シュミット ケネス

シュミット ケネス | Schmidt Kenneth
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (8件): セルフアックセスラーニング ,  多読 ,  Learner experiences ,  Self-access learning ,  Extensive listening ,  Extensive reading ,  英語教育 ,  Learning English as a foreign language : acquisition & pedagogy
競争的資金等の研究課題 (5件):
  • 多読の学習効果について
  • 学習者の観点からみる英語教育
  • Self-access learning
  • Extensive reading : program implementation and learner response
  • Learner impressions of their language learning experiences.
論文 (23件):
  • The Effects of Self- vs. Group-selection on Engagement in a Graded Reading Activity: An Exploratory Study. 東北福祉大学研究紀要. 2021. 45. 1-24
  • Reflections and insights From experiences doing quantitative research. 2020. 2019. 1. 18-24
  • Post-class feedback and discussion sessions: Student perceptions of language classroom activities. 東北福祉大学研究紀要. 2014. 38. 129-144
  • Introducing the ERF Graded Reader List. 2011. 4. 2. 3-6
  • SCHMIDT Kenneth. Using Photo News materials in the EFL classroom. The Language Teacher. 2010. 34. 1. 16-20
もっと見る
MISC (1件):
  • Using Readerware to set up a graded reader lending library. 2016. 9. 2. 18-19
書籍 (2件):
  • Eleven short articles on classroom activities for Extensive Reading. In Extensive Reading Activities for Teaching Language. Bamford, J. & Day, R. R. (Eds.)
    Cambridge University Press 2004 ISBN:0521016517
  • Global Links1: English for International Business, Teacher's Manual
    Longman/Pearson 2002 ISBN:9780130883889
講演・口頭発表等 (45件):
  • Designing activities for an extensive reading course
    (Pearson Teacher’s Conference 2011: Be Creative, Be Innovative 2011)
  • Introducing the ERF Graded Reader List
    (First Extensive Reading World Congress-Extensive Reading Foundation 2011)
  • An elective course in extensive reading for non-English majors: One model
    (First Extensive Reading World Congress-Extensive Reading Foundation 2011)
  • Ten intriguing techniques from Teaching Like a Champion
    (Japan Association for Language Teaching (JALT)-Sendai Chapter 2011)
  • Building a course in extensive reading for non-English majors
    (Japan Association for Language Teaching (JALT)-Akita and Iwate Chapters 2011)
もっと見る
学歴 (6件):
  • 1979 - 2004 ネブラスカ大学オマハ校 コレッジオブアーツとサイエンス 地質学
  • 1991 - 1994 南イリノイ大学カーボンデイル校 大学院 語学研究科
  • 1991 - 1994 Graduate School, Southern Illinois University at Carbondale (Department of Linguistics) (Teaching English as a Foreign Language)
  • 1984 - 1991 Graduate School, University of Wyoming (Department of Geology and Geophysics) (Remote Sensing)
  • 1979 - 1984 ネブラスカ大学
全件表示
学位 (3件):
  • 文学修士 (南イリノイ大学ガーデンデイル校)
  • 地質学で修士号を修得 (ワイオミング大学)
  • Bachelor of Science (University of Nebraska at Omaha)
経歴 (11件):
  • 2005/04 - 東北文化学院大学、総合政策学部 准教授
  • 2005/04 - 東北福祉大学 総合福祉学部
  • 2000 - 2005 東北文化学院大学、総合政策学部 准教授
  • 2000 - 2005 Associate Professor, Faculty of Policy Management, Tohoku Bunka Gakuen University
  • 1996 - 2000 東北学院大学、英文学部 講師
全件表示
委員歴 (8件):
  • 2010/04 - Tohoku Fukushi University Steering Committee: Center for International Exchange
  • 2007/11 - 2008/11 Japan Association for Language Teaching - Sendai Chapter Officers' Committee (Membership officer)
  • 2008/11 - Japan Association for Language Teaching - Sendai Chapter Officers' Committee (President)
  • 2005/04 - 2008/03 Sendai Student Youth Center (仙台青年学生センター) Advisory Committee
  • 2006/04 - 2008/02 Tohoku Fukushi University Special Education Support Committee
全件表示
受賞 (2件):
  • 1993 - Illinois TESOL/BE Illwitzer Scholarship for Graduate Study
  • 1993 - Illinois TESOL/BE Illwitzer Scholarship for Graduate Study
所属学会 (3件):
English Teachers in Japan ,  全国語学教育学会 ,  English Teachers in Japan
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る