田端 健人, 菅原 敏, 板垣 将大, 原田 信之, 丸山 千佳子, 久保 順也, 本図 愛実. 学力/非認知能力に対する対話・探究学習効果のデータサイエンス : 全国学力・学習状況調査の分析を中心に-Data Science for Effect Size of Dialogue and Inquiry-based Learning on Cognitive and Non-Cognitive Skills : Focusing on the National Assessment of Academic Ability. 宮城教育大学教職大学院紀要 = Bulletin of Miyagi University of Education, Graduate School for Teacher Training / 宮城教育大学教職大学院 [編]. 2022. 4. 91-109
樋口 広思, 越中 康治, 久保 順也, 平 真木夫, 田端 健人, 梨本 雄太郎, 本図 愛実. コロナ禍における大学の遠隔授業〜学生アンケートの数量的・質的分析をもとに〜. 宮城教育大学教職大学院紀要 = Bulletin of Miyagi University of Education Graduate School for Teacher Training. 2021. 2. 53-72
田端 健人. 子どもの哲学(p4C)による超自我の覚醒 : コミュニティ対話の現象学的心理学. 教育復興支援センター紀要 = Bulletin of Support Center for Revival in Education, Miyagi University of Education. 2016. 4. 11-23