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J-GLOBAL ID:201702275720733695   整理番号:17A0520696

ブランド信憑性はどのようにブランドの評判とブランドロイヤルティに働くか-歯科医院の顧客に焦点を当てる

How Brand Authenticity Works for Brand Reputation and Brand Loyalty?-Focusing on Dental Clinic’s Customer-
著者 (3件):
資料名:
巻: 19  号: 11(B)  ページ: 5373-5380  発行年: 2016年11月 
JST資料番号: L7416A  ISSN: 1343-4500  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
抄録/ポイント:
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この研究の目標は,ブランド信憑性がどのようにブランドの評判に働くかを調査し,歯科医院の場合のブランドの評判とブランドロイヤルティの間の関係を分析することである。この目標を満たすため,ソウルと京畿道に住む歯科の顧客を調べた。データ分析に信頼できる298の回答があった。調査結果によると,サービスの専門知識,サービスの一貫性,広告の真実性,コミュニケーションの開放性がブランドの評判に正の影響があり,ブランドの評判はブランドロイヤルティに正の影響があった。ブランド信憑性は好ましいブランドの評判を得るためのコア要素であるだけでなく,患者に好ましい態度を起こすことにおける決定的な役割を果たす。(翻訳著者抄録)
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分類 (1件):
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引用文献 (20件):
  • Jeon, O. S., and Park, S. K., An Analysis on the Effect of Employee Authenticity on Service Quality, Satisfaction, Trust and Quality, Satisfaction, Trust and Loyalty: Focusing on Services Customer of Beijing, The International Association of Area Studies, 17(2013), 163-181.
  • Choi, Y. S., and Lee, K. Y., Measuring SNS authenticity and Its Components by Developing Measurement Scale of SNS Authenticity. The Korean Journal of Advertising, 24(2013), 157-179.
  • Han, M. J., and Nam, K. S., Analysis of the Image Shown on the Brand Franchise Dental Clinic's Space Identity. A journal of Brand Design Association of Korea, 11(2013), 65-78.
  • Kang, M. J., Jung, K. T., and Shine, E. k., A Analysis on Relative Importance of Brand Image Evaluation Factor of Network Dental Clinic With AHP. Korea Journal of Business Administration, 25(2012), 655-673.
  • Kim, S. K., Yong, H. J., and Lee, K. H., Original Article : An Effect of Medical Service of the Dental Hygienist Upon Patients' Satisfaction and the Intention of Hospital Revisit. Journal of Korean society of Dental Hygiene, 12(2012), 1165-1172.
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