研究者
J-GLOBAL ID:201201076801108016   更新日: 2023年08月08日

福田 哲哉

フクダ テツヤ | Fukuda Tetsuya
所属機関・部署:
職名: 先任准教授
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (4件): Educational Psychology ,  Second Language Acquisition ,  Applied Linguistics ,  Applied Linguistics, Second Language Acquisition, Educational Psychology
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2012 - 2023 留学につながる英語教育プログラム〜責任ある地球市民育成に向けたプログラム評価とその活用
論文 (22件):
  • Kimberly Klassen, Tetsuya Fukuda. Exploring learner proficiency test scores through cluster analysis. Language Research Bulletin. 2022. 36. 32-38
  • Keita Yagi, Tetsuya Fukuda. Exploratory investigation into successful and less successful learners of English with interviews. Language Research Bulletin. 2021. 35. 84-95
  • Tetsuya Fukuda. Quadrant representation of L2 motivation and school belonging over the first year of university students. The JACET International Conference Proceedings. 2021. 117-118
  • School belonging and L2 motivation of first-year students at four Japanese universities. 2020
  • Tetsuya Fukuda, Satomi Yoshimuta, Masa Tsuneyasu. Analyses on vocabulary size test results at an intensive English program. Language Research Bulletin. 2019. 34. 1-9
もっと見る
書籍 (11件):
  • STEM English in Japan: Education, Innovation, and Motivation
    Palgrave Macmillan 2022
  • Researching Language Learning Motivation
    Bloomsbury Academics 2022
  • The Routledge Handbook of Psychology of Language Learning and Teaching
    Routledge 2021
  • Student Engagement in the Language Classroom
    Multilingual Matters 2021
  • The Palgrave Handbook of Motivation for Language Learning
    Palgrave Macmillan 2019
もっと見る
講演・口頭発表等 (71件):
  • Longitudinal Convergent Mixed Method Design in Investigating L2 Motivation and School Belonging
    (MMIRA Global Conference 2022)
  • Becoming Ideal Classmates (BIC) Research: 10 Years of Becomings
    (Tokyo JALT 2022)
  • How Ideal Classmates Priming Increases EFL Classroom Prosocial Engagement
    (PLL4 2022)
  • Examination of School Belonging and L2 Motivation with Structural Equation Modeling
    (PLL4 2022)
  • 大学生のモチベーションの向上
    (北海道情報大学FDSD 2022)
もっと見る
学歴 (3件):
  • - 2020 テンプル大学ジャパンキャンパス
  • - 2004 リーズ大学ヨークセントジョンカレッジ マネジメント・コミュニティ・コミュニケーション研究科 国際学現代社会文化研究
  • - 1985 早稲田大学 第一文学部
学位 (3件):
  • 国際学修士 (リーズ大学ヨークセントジョンカレッジ)
  • 文学士 (早稲田大学)
  • 教育学博士 (テンプル大学ジャパン)
経歴 (7件):
  • 2023/04 - 現在 順天堂大学 国際教養学部 先任准教授
  • 2009/04 - 現在 早稲田大学 理工学術院 非常勤講師
  • 2022/04 - 2023/03 国際基督教大学 リベラルアーツ英語プログラム レクチャラー
  • 2017/04 - 2021/03 国際基督教大学 リベラルアーツ英語プログラム インストラクター
  • 2012/04 - 2017/03 国際基督教大学 リベラルアーツ英語プログラム 特任講師
全件表示
所属学会 (5件):
Mixed Methods International Research Association ,  Teaching English to Speakers of Other Languages ,  Japan Association of College English Teachers ,  Japan Association for Language Teaching ,  American Association of Applied Linguistics
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る