研究者
J-GLOBAL ID:201301007749302874   更新日: 2024年03月26日

朴 宰佑

パクゼウ | Jaewoo Park
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (5件): センサリー・マーケティング ,  感覚マーケティング ,  消費者心理 ,  消費者行動 ,  マーケティング
競争的資金等の研究課題 (10件):
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2020 - 2023 ジェンダー差が消費者行動に与える影響の体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
  • 2019 - 2022 ブランドへの信頼感を醸成する視覚的コミュニケーションに関する検討
  • 2019 - 2021 文化的価値観と購買意思決定に関する日本、韓国、中国消費者の 国際比較研究
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論文 (50件):
  • Kosuke Motoki, Ayana Bunya, Jaewoo Park, Carlos Velasco. Decoding the meaning of alternative proteins: Connotations and music-matching. Food Quality and Preference. 2024. 105117-105117
  • Kosuke Motoki, Jaewoo Park, Abhishek Pathak, Charles Spence. Creating luxury brand names in the hospitality and tourism sector: The role of sound symbolism in destination branding. Journal of Destination Marketing & Management. 2023. 30. 100815-100815
  • Zining Wang, Jaewoo Park. “Human-like” is powerful: The effect of anthropomorphism on psychological closeness and purchase intention in insect food marketing. Food Quality and Preference. 2023. 109. 104901-104901
  • Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Jaewoo Park, Rajat Roy. The temperature of newness: How vision-temperature correspondence in advertising influences newness perception and product evaluation. Journal of Business Research. 2023. 160. 113801
  • 朴 宰佑, 外川 拓, 元木 康介. センサリーナッジ- 感覚要因が健康的な食行動に及ぼす影響の文献レビュー -. マーケティングジャーナル. 2023. 42. 3. 6-16
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MISC (1件):
  • 石井 裕明, 外川 拓, 朴 宰佑, 松本 大吾. 観光地や宿泊施設の広告レイアウトと消費者の心理的距離. 日本観光研究学会全国大会学術論文集 Proceedings of JITR annual conference. 2019. 34. 65-68
書籍 (6件):
  • マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 (単行本)
    有斐閣 2023 ISBN:4641166137
  • 意匠性を高める顔料技術
    サイエンス&テクノロジー 2021
  • 1からの消費者行動
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502161513
  • ソロモン消費者行動論
    丸善出版 2015 ISBN:9784621088777
  • 商品開発
    実教出版 2014 ISBN:9784407203073
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講演・口頭発表等 (58件):
  • It looks work better: Embedding a posture silhouette in medicine packages to increase purchase intention
    (Association for Consumer Research, Annual Conference (Seattle, USA) 2023)
  • Male or female: the effect of human face presence on consumers’ responses to the advertised insect food
    (15th Pangborn Sensory Science Symposium (Nantes, France) 2023)
  • How and when do virtual influencers positively affect consumer responses to endorsed brands?
    (European Association for Consumer Research (Amsterdam, Netherlands) 2023)
  • Does the juxtaposition of the couple’s image influence perceived gender equality in advertising?
    (European Association for Consumer Research (Amsterdam, Netherlands) 2023)
  • The Semantic Congruence of Sound and Visual Position of Brand Names: Downstream Effect of Fluency and Moderated Effect by Product Origin
    (Society for Consumer Psychology Annual Conference (San Juan, Perto Rico) 2023)
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学歴 (2件):
  • 2002 - 2005 一橋大学大学院 商学研究科 博士後期課程(市場専攻)
  • 2000 - 2002 一橋大学大学院 商学研究科 博士前期課程(市場専攻)
学位 (1件):
  • 博士(商学) (一橋大学)
経歴 (8件):
  • 2021/04 - 現在 中央大学 商学部 国際マーケティング学科 教授
  • 2018/04 - 2021/03 武蔵大学 経済学部 教授
  • 2016/04 - 2018/03 千葉商科大学 商経学部 教授
  • 2010/04 - 2016/03 千葉商科大学 商経学部 准教授
  • 2014/04 - 2015/03 University of Oxford 実験心理学科 客員研究員
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受賞 (3件):
  • 2020/08 - 日本商品学会 日本商品学会賞 奨励賞
  • 2019/04 - 武蔵大学 ベストティーチャー賞
  • 2005/11 - 日本消費者行動研究学会 JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞
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