研究者
J-GLOBAL ID:201301012850228042   更新日: 2024年04月04日

ドネリ ユーケリア

ドネリ ユーケリア | Donnery Eucharia
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (5件): ジェンダー ,  外国語教育 ,  外国語教育 ,  外国語教育 ,  外国語教育
研究キーワード (9件): 第二言語習得:演劇・ドラマ教育 ,  Drama-in-Education (DiE) in Second Language Acquisition (SLA) ,  異文化コミュニケーション能力 ,  コンピュータによる外国語学習支援 ,  ジェンダーと語学教育研究 ,  TESOL ,  Critical thinking ,  Curriculum design and evaluation ,  Global Issues in Language Education(GILE)
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2017 - 2021 地域活性化につなげる多言語"Omotenashi"フレームワークの構築
  • 2014 - 2017 ドラマを活用したコミュニケーション力と「生きる力」を育む英語教育:指導案の作成
論文 (23件):
  • Eucharia Donnery, Yasuko Shiozawa, Yuka Kusanagi, Aiko Saito. Mixing paper and digital: 2020 online summer English drama kamishibai workshop. Scenario: A journal for performative teaching, learning, research. 2023. 17. 1. 68-87
  • 塩沢 泰子(文教大学) 草薙 優加(鶴見大学) ドネリー・ユーケリア(創価大学). 複数言語使用を認める「英語人形劇ワークショップ」の学び -参加者の声から探る-. 2022
  • Warm-up: You!. JALT Performance in Education SIG Classroom Resources. 2022. 2. 4-5
  • Process drama: Engage, understand, learn. JALT Mind, Brain, and Education SIG Bulletin. 2021. 7. 12. 8-13
  • Donnery, E. The road to tenure in Japan: Some advice for the road. Gender Awareness in Language Education (GALE)Newsletter. 2018. 13-15
もっと見る
書籍 (7件):
  • Cultivating Professional Development Through Critical Friendship and Reflective Practice: Cases from Japan
    Candlin & Mynard 2023 ISBN:9798861658867
  • Second Language Teaching and Learning Through Virtual Exchange (Trends in Applied Linguistics, 29)
    Mouton De Gruyter 2022 ISBN:3110727234
  • Foreign female english teachers in Japanese higher education : narratives from our quarter
    Candlin & Mynard ePublishing 2020 ISBN:9798663572026
  • The arts in language teaching, International perspectives: Performative -- Aesthetic -- Transversal
    2018 ISBN:9783643802859
  • Going Performative in Intercultural Education: International Contexts, Theoretical Perspectives and Models of Practice (Languages for Intercultural Communication and Education, 31)
    Multilingual Matters Ltd 2017 ISBN:9781783098545
もっと見る
講演・口頭発表等 (63件):
  • Proactive Classroom Management
    (Professional Development Workshop Sessions, World Language Center, Soka University 2024)
  • Growth mindset: Students embracing failure
    (43rd Thailand TESOL International Conference 2024 2024)
  • Growth mindset: Students embracing the F-word
    (49th Annual International JALT Conference, Tsukuba 2023)
  • Versatile Drama Activities for the EFL Classroom
    (JALT Sendai 2023)
  • Reversing the Dynamic: Teachers Building Resilience through Student Insights
    (19th Annual CamTESOL Conference, Phnom Penh, Cambodia 2023)
もっと見る
学歴 (4件):
  • 2006 - 2013 アイルランド国立大学・コーク 文学部、ケルト研究科、社会科学部 演劇・ドラマ学科
  • 2002 - 2004 別府大学 文学部 研究生
  • 1995 - 1998 コーク国立大学 教養学部 演劇・ドラマ学科
  • 1992 - 1995 コーク国立大学 教養学部 英文学科・社会学科
学位 (1件):
  • 博士 (コーク国立大学)
委員歴 (11件):
  • 2023/04 - 現在 International Scenario Forum Conference (9-11 May 2024) Committee Member
  • 2023 - 現在 Scenario: Journal for Performative Teaching, Learning, Research Editorial Committee
  • 2021/05 - 現在 JALT Computer Assisted Language Learning (CALL) Reader, Proof-reader
  • 2018/04 - 現在 Gender Awareness in Language Education (GALE) Journal, JALT Reader, Proof-reader
  • 2015/04 - 現在 Gender Awareness in Language Education (GALE), JALT Treasurer
全件表示
受賞 (8件):
  • 2024/03 - Irish Open Access Publishing (IOAP) Awards Outstanding Contribution to the Open Access Publishing Field in Ireland Scenario: Journal for Performative Teaching, Learning, Research
  • 2023/11 - Japan Association of Language Teachers (JALT) Best of JALT Breaking through negativity: Drama-in-Education for the Post COVID Era
  • 2022/11 - Japan Association of Language Teachers (JALT) Best of JALT Coping and teaching during a pandemic: Process Drama (PD) workshop
  • 2017/04 - 日本学術振興会 科研費JP17K02137 地域活性化につなげる多言語”Omotenashi”フレームワーク の構築
  • 2013/10 - 全国語学教育学会 全国語学教育学会:優秀口頭発表賞
全件表示
所属学会 (14件):
全国語学教育学会 学習者ディベロプメント研究部会 ,  International Drama in Education Research Institute (IDIERI) ,  全国語学教育学会・教育者の専門的な能力 ,  学外国語教育研究部会 ,  全国語学教育学会・コンピューター利用語学学習研究部会 ,  全国語学教育学会 ジェンダーと語学教育研究部会研究部会定款 ,  全国語学教育学会 グローバル問題と言語教育 (GILE) 研究部会 ,  International Association of Performing Languages (IAPL) ,  Scenario: Performative Teaching, Learning, Research Forum ,  全国語学教育学会 ,  International Association for the Psychology of Language Learning (IAPLL) ,  全国語学教育学会・スピーチ ドラマ ディベート ,  全国語学教育学会・横浜支部定款 ,  全国語学教育学会・東京部
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る