研究者
J-GLOBAL ID:201301021575067610   更新日: 2024年04月17日

カヴァナ バリー

バリー カヴァナ | Kavanagh Barry
所属機関・部署:
ホームページURL (1件): http://db.tohoku.ac.jp/whois/detail/119d2db71b776c38ae927944ebfb52cc.html
研究分野 (2件): 言語学 ,  教育学
研究キーワード (6件): 社会言語学 ,  CLIL ,  コンピューターを介した コミュニケーション ,  Intercultural communication ,  英語・日本語社会言語学 ,  語学教育におけるAIの役割と活用
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2023 - 2028 The forming of a CLIL partnership: Examining the factors required to create a successful content driven CLIL course at a Japanese university
  • 2023 - 2028 ADDIEモデルを援用した技術者に必要な社会的責任の4つの基礎を学ぶCLIL教材の開発
  • 2022 - 2023 CLILを通じて専門英語教育を強化する
  • 2018 - 2022 An examination into heritage language education through CLIL within Japan and the UK
  • 2016 - 2017 The creation of an academic writing course.
全件表示
論文 (82件):
  • バリーカヴァナ. Student Perspectives on ChatGPT: Implications for Writing Pedagogy and Feedback Practices. 言語学とデータサイエンス. 2024. 7
  • バリーカヴァナ. Tune in, Turn off, Burn out: How do we Teach Phrasal Verbs?. 高度教養教育・学生支援機構紀要. 2024. 10. 105-113
  • バリーカヴァナ. Tohoku University’s 6-year Association with J-CLIL. 言語・文化教育センター年報第9号. 2024. 9. 1-6
  • バリー・カヴァナ. What can ELT textbook evaluation tell us about the effectiveness of a University English curriculum?. English Across Disciplines: Proceedings of the Applied Linguistics and Language Teaching Conference 2022. 2024. 90-103
  • Brian Birdsall, Barry Kavanagh. “Turned on” : A Quasi-Experimental Design with Phrasal Verbs; Does the Type of Learning Intervention Matter?. AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference. 2023. 165-179
もっと見る
書籍 (12件):
  • Manga and anime Demon Slayer to foster intercultural awareness and critical thinking: A film and media literacy university course in Japan in Rethinking Multimodal Literacy in Theory and Practice (Eds Dominguez et al.)
    Peter Lang 2023 ISBN:9783631853917
  • A CLIL Course on Karate and Japanese Culture: Developing Intercultural Awareness and Language Learning in Re-Envisioning EFL Education in Asia (Eds Theron. et.al)
    International Teacher Development Institute 2023
  • Pathways to Academic English 4th edition
    2023
  • Pathways to academic English 3rd edition
    2022
  • A study on how cultural and gender parameters affect emoticon distribution, usage and frequency in American and Japanese online discourse Approaches to Internet Pragmatics: Theory and practice Edited by Chaoqun Xie, Francisco Yus and Hartmut Haberland
    2021
もっと見る
講演・口頭発表等 (117件):
  • Student Perspectives on ChatGPT: Implications for Writing Pedagogy and Feedback Practices
    (言語学とデータサイエンス 2024)
  • CLIL Biophysics: Creating a Course for Undergraduate and Post-Graduate Students
    (J-CLIL 例会 2024)
  • Looking for a Eureka Moment in Specialist English Language Education: From Needs Analysis to Collaboration
    (The 6th Białystok-Kyiv Conference on Theoretical and Applied Linguistics, Poland 2023)
  • Assessing the Effectiveness of AI Tools in Enhancing Student Writing
    (INTERNATIONAL TESOL CONFERENCE UKI 70, Indonesia 2023)
  • Multimodal Material Creation for Specialist English Language Education
    (The 28th ATEM National Convention 2023)
もっと見る
学位 (1件):
  • PhD in Linguistics (Tohoku University)
委員歴 (6件):
  • 2021/11 - 現在 CLIL教員研修研究所理事
  • 2021/04 - 現在 日本CLIL教育学会 副会長
  • 2019/04 - 現在 ATEM 東日本支部 (東日本企画委員) バリーかヴァナ
  • 2017/04 - 現在 J-CLILジャーナル編集委員会委員
  • 2017 - 現在 日本CLIL教育学会 J-CLIL 東北支部長
全件表示
受賞 (2件):
  • 2017/11 - 東北大学 平成28年度東北大学全学教育貢献賞
  • 2013/11 - 青森保健大学 学長賞受賞 研究部門
所属学会 (7件):
Pan-Pacific Association of Applied Linguistics ,  JALT Pragmatics SIG ,  The International Association for Intercultural Communication Studies ,  言語科学会 ,  映像メディア英語教育学会 ,  日本CLIL教育学会 ,  母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る