研究者
J-GLOBAL ID:201401001169517317   更新日: 2024年03月08日

須貝 フィリップ

スガイ フイリツプ | Sugai Philip
所属機関・部署:
職名: Professor
ホームページURL (1件): https://www.buildingvaluethroughmarketing.com/
研究分野 (1件): 経営学
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2008 - 2011 地球環境問題への貢献を視野に入れた情報化効果発現メカニズムの構築に関する研究
  • 2005 - 2006 モバイルインターネットが企業のブランドエクティに及ぼす影響のモデル化
  • 2003 - 2004 モバイルインターネット上における消費者動向モデルの調査
論文 (16件):
  • Philip Sugai, Wong Wai Khuen, Dhiyan Arini. Impact and Value Measurement - A Way Forward. DBS Discussion Paper Series. 2023. 23. 4. 1-64
  • Philip Sugai, Gautam Mahajan. Measuring Value Created for and by Stakeholders. Journal of Macromarketing. 2023. 027614672311744-027614672311744
  • 須貝フィリップ, 小泉レン, リナン ニコラス, パッタナプラユンウォン サタナン, ペットハーン ジャッカラパン, 日本語訳, 永谷 理恵. 責任あるビジネスのための価値モデル. 同志社大学ビジネス研究科ディスカッション・ペーパー・シリーズ. 2022. DBS-21-01
  • Sugai, P. The Definition, Identification and Eradication of Value Washing. Journal of Creating Value. 2021. 7. 2. 165-169
  • 須貝フィリップ, パッタナプラユンウォン, サタナン, ペットハーン, ジャッカラパン, 山崎正人. 価値の評価企業、株主、顧客、従業員、パートナー、社会、地球の価値を測定するために客 的で明性のある目標を設定するための世界的なサステイナブル総合的枠組み. 2021. DBS-21-01. 1-156
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MISC (6件):
  • Sugai Philip, Aroean Lukman. Waste vs. Challenge! Consumer Insights and Strategic Implications of Unused Technology Product Capabilities and Features. Kindai management review. 2014. 2. 106-117
  • Koeder Marco Josef, Mohammed Upal, Sugai Philip. Study of consumer attitudes towards connected reader devices in Japan based on the decomposed Theory of Planned Behavior. Economics & management series. 2011. 2011
  • Philip Sugai, Marco Koeder, Ludovico Ciferri. The Six Immutable Laws of Mobile Business. The Six Immutable Laws of Mobile Business. 2009. 1-201
  • Sugai Philip. IECPレポート Google Android and Wireless Ecosystem. 智場. 2008. 112. 121-126
  • KIM N. N., Sugai Philip. Willingness to Pay for Service Attributes in the Japanese Digital Content Market. BMC Physiol. 2006. 6. 1-9
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書籍 (12件):
  • 誰がSDGsを殺すのか、最大の脅威は「価値の糊塗
    オルタナ - サステナブル・ビジネス・マガジン 2022
  • Building value through marketing : a step-by-step guide
    Routledge 2021 ISBN:9780367472863
  • Suntory: Rebranding the Japanese Whisky Highball
    Ivey Business Publishing 2020
  • Nestlé KITKAT in Japan (D): A Trajectory For Future Growth
    Ivey Business Publishing 2019
  • Nestlé KITKAT in Japan (C): Power of The Postal Service
    Ivey Business Publishing 2019
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講演・口頭発表等 (8件):
  • バリューモデルにおけるAI活用の意義
    (AIによるESG評価の可能性について議論するシンポジウム 2024)
  • ESGとともに前進:価値創造に向けたスコアリング
    (2023)
  • How Purpose, Value, and Impact Will Drive a Sustainable Post-SDG Future (250301)
    (Science Summit at the United Nations General Assembly (SSUNGA78) 2023)
  • The Value Model and its Potential in Business
    (GIVS Symposium 2022 2022)
  • Valuing Value: How any Organization Can Measure Stakeholder Value and “Ethical Capitalism”
    (UN General Assembly Science Summit (UNGA77) 2022)
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学歴 (3件):
  • 2003 - 2006 早稲田大学 大学院国際情報通信研究科
  • 1994 - 1996 New York University Stern School of Business Marketing Marketing & Operations Management
  • 1987 - 1991 Tufts University Economics
委員歴 (2件):
  • 2020 - 現在 Journal of Creating Value Editorial Board
  • 2019 - 現在 International Academic Forum (IAFOR) International Academic Advisory Board
所属学会 (1件):
International Academic Forum (IAFOR)
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