Osamu Nomura, Yuki Soma, Mariko Takiguchi, Yasushi Matsuyama, Hirofumi Tomita. Validity arguments for creating a short motivation scale through adaptation of the Japanese motivated strategies for learning questionnaire. MedEdPublish. 2024. 14. 14-14
矢野 晴美, 松山 泰, 及川 沙耶佳, 菊川 誠, 清水 郁夫, 野村 理, 錦織 宏. 医学教育モデル・コア・カリキュラム(令和4年度改訂版)国際発信・医学教育先進国の動向-The 2022 Revision of the Model Core Curriculum for Medical Education in Japan for Healthcare Professionals and Global Trends in Health Professions Education-特集 Making of 医学教育モデル・コア・カリキュラム. 医学教育 = Medical education (Japan) / 日本医学教育学会 編. 2023. 54. 2. 194-198
Professional Identity Formation-oriented Mentoring Technique as a Method to Improve Self-regulated Learning
(2023 NUS-Priority Research In Medical Education 2023)
2016 - 2020 Maastricht University, School of Health Professons Education, PhD course
2013 - 2015 Maastricht University, Faculty of Health, Medicine and Life Sciences, Master Course of Health Professions Education
2008 - 2011 自治医科大学大学院 医学研究科
学位 (3件):
医学博士 (自治医科大学大学院)
医学教育学修士 (Maastricht University)
医学教育学博士 (Maastricht University)
経歴 (4件):
2024/04 - 現在 自治医科大学 医学教育センター 教授/センター長
2011/04 - 現在 自治医科大学 医学教育センター
2018/04 - 2020/03 岐阜大学 医学教育開発研究センター 客員教授
2010 - 2011 自治医科大学 医学部 研究員
委員歴 (10件):
2023 - 現在 日本医師会 JMA Journal editorial board
2023 - 現在 BMC Medical Education Editorial Board
2021 - 現在 日本内科学会 J-OSLER検討委員
2020 - 現在 日本医学教育学会 医学教育モデル・コア・カリキュラム調査研究特別委員会
2020 - 現在 日本医学教育学会 医学教育専門家委員会
2020 - 現在 日本医学教育学会 教育業績・FD委員会
2018 - 現在 日本医学教育学会 学会誌編集委員
2017 - 現在 日本内科学会 資格認定試験問題作成委員
2015 - 現在 日本内科学会 セルフトレーニング問題部会
2018 - 2023 日本プライマリ・ケア連合学会 学会誌編集委員
全件表示
受賞 (4件):
2022/01 - The Asia Pacific Scholar MOST ACCESSED ARTICLE AWARD 2021 Professional identity formation-oriented mentoring technique as a method to improve self-regulated learning: A mixed-method study
2022/01 - The Asia Pacific Scholar BEST ARTICLE AWARD 2021 Professional identity formation-oriented mentoring technique as a method to improve self-regulated learning: A mixed-method study