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J-GLOBAL ID:201702221241215138   整理番号:17A1470404

高度自動運転システムとの協調運転のためのタクティカルレベル入力型マルチモーダルインタフェース

著者 (6件):
資料名:
巻: 35th  ページ: ROMBUNNO.2G1-05  発行年: 2017年09月11日 
JST資料番号: L4867A  資料種別: 会議録 (C)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
抄録/ポイント:
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本研究では,高度自動化車両におけるTactical-level運転のためのマルチモーダルヒューマンマシンインタフェースを開発し評価した。運転状況によって有用なインタフェースが異なると考え,タッチスクリーン,ハンドジェスチャー,ハプティックの3つのモダリティを,Tactical-level入力制御手法として統合した。シミュレータ実験結果から,作業負荷,効率,ミス回避,および状況適応性の点で提案システムの有用性を明らかにした。(著者抄録)
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分類 (1件):
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電装品 
引用文献 (7件):
  • Tesla, Auto lane change, automatic emergency steering and side collision warning, and autopark, [Online]. Available: https://www.teslamotors.com/presskit/autopilot
  • SAE International, “(R) Taxonomy and definitions for terms related to driving automation systems for on-road motor vehicles”, SAE Int. Standard J3016, Sept. 2016.
  • J. A. Michon, “A critical view of driver behavior models: what do we know, what should we do?” L. Evans & R. C. Schwing (Eds.). Human behavior and traffic safety, New York: Plenum Press, 485-520, 1985.
  • U. E. Manawadu, et. al., “Analysis of individual driving experience in autonomous and human-driven vehicles using a driving simulator,” in Proc. IEEE/ASME Int. Conf. Adv. Intell. Mechatronics, 299-304, 2015.
  • S. Oviatt, “Multimodal interfaces,” The human-computer interaction handbook: Fundamentals, evolving technologies and emerging applications, CRC Press, 405-429, 2003.
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