文献
J-GLOBAL ID:201602257149309453
整理番号:16A1354004
小学生のためのプログラミング教育におけるテキストとビジュアルプログラミング言語【Powered by NICT】
Textual vs. visual programming languages in programming education for primary schoolchildren
著者 (7件):
Tsukamoto Hidekuni
(Dept. of Character Creative Arts, Osaka University of Arts, Japan)
,
Takemura Yasuhiro
(Dept. of Character Creative Arts, Osaka University of Arts, Japan)
,
Oomori Yasumasa
(College of Education, Joetsu University of Education, Japan)
,
Ikeda Isamu
(Institute of Information Education Support, Kita-Kyushu, Japan)
,
Nagumo Hideo
(Dept. of Social Welfare and Psychology, Niigata Seiryo University, Japan)
,
Monden Akito
(Graduate School of Natural Science and Technology, Okayama University, Japan)
,
Matsumoto Ken-ichi
(Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology, Japan)
資料名:
IEEE Conference Proceedings
(IEEE Conference Proceedings)
巻:
2016
号:
FIE
ページ:
1-7
発行年:
2016年
JST資料番号:
W2441A
資料種別:
会議録 (C)
記事区分:
原著論文
発行国:
アメリカ合衆国 (USA)
言語:
英語 (EN)