文献
J-GLOBAL ID:201702242602496727
整理番号:17A1091106
就学前児童は指の数値の大きさを推定するための,計数よりもむしろ空間を利用する:空間マッピング原理の証拠【Powered by NICT】
Preschool children use space, rather than counting, to infer the numerical magnitude of digits: Evidence for a spatial mapping principle
著者 (5件):
Sella Francesco
(Department of Experimental Psychology, University of Oxford, UK)
,
Berteletti Ilaria
(PhD Program in Educational Neuroscience, Gallaudet University, USA)
,
Lucangeli Daniela
(Department of Developmental Psychology and Socialization, University of Padova, Italy)
,
Zorzi Marco
(Department of General Psychology and Center for Cognitive Neuroscience, University of Padova, Italy)
,
Zorzi Marco
(IRRCS San Camillo Hospital, Venice-Lido, Italy)
資料名:
Cognition
(Cognition)
巻:
158
ページ:
56-67
発行年:
2017年
JST資料番号:
W2788A
ISSN:
0010-0277
資料種別:
逐次刊行物 (A)
記事区分:
原著論文
発行国:
オランダ (NLD)
言語:
英語 (EN)